گفت‌وگوی خبرگزاری بسیج با خانم مریم عرب‌نژاد رئیس شورای شهر کهک؛

شهرک صنعتی ویژه تولید پوشاک در کهک احداث خواهد شد

رئیس شوای شهر کهک، از برنامه احداث شهرک صنعتی تولید پوشاک در‌ کهک خبر داد‌. خانم مریم عرب‌نژاد به تازگی در ششمین دوره و سومین سال فعالیت شورای اسلامی کهک به سمت ریاست این شورا برگزیده شد.
کد خبر: ۹۵۳۹۷۳۲
|
۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲

خانم مریم عرب‌‌نژاد رئیس شورای شهر کهک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم گفت: از آنجا که شهر کهک، قطب پوشاک استان قم است، قطب تولید کاپشن کشور نیز می‌باشد. احداث شهرک صنعتی پوشاک برای تجمیع کارگاه‌ها و فروش و عرضه پوشاک تولیدی در دستور کار شورای شهر و شهرداری قرار گرفت.

وی گفت: چیزی بالغ بر ۱۰۰ تا ۱۵۰ کارگاه خانگی و تجاری به صورت خانوادگی و ... مشغول به فعالیت هستند و از این طریق امرار معاش می‌کنند، ولی در این زمینه هیچ برندینگ و برنامه‌ریزی خاصی برای به نمایش گذاشتن این هنر و همچنین برنامه‌ریزی خاصی برای صادرات این تولیدات با کیفیت صورت نگرفته است.

نبود جایگاه‌های با کیفیت

رئیس شورای شهر کهک که درباره دغدغه‌ها و برنامه‌های مجموعه مدیریت شهری کهک با خبرنگار خبرگزاری بسیج قم گفت‌وگو می‌کرد، با اشاره به نبود جایگاه سوخت مناسب و با کیفیت در کهک گفت: به منظور ارائه خدمات به شهروندان و گردشگران، احداث یک مجتمع بین راهی با امکاناتی نظیر پمپ بنزین، جایگاه CNG، بازارچه و .... در دستور کار قرار گرفته است.

توسعه مراکز درمانی

وی با بیان اینکه پیگیری ارتقاء مرکز درمانی شهر کهک به شبانه‌روزی و افزایش تجهیزات آن از جمله برنامه‌های شورا است در ادامه با اشاره شعار سال مقام معظم رهبری مدظله العالی درباره حمایت از کسب و کارهای کوچک اظهار کرد: امضای تفاهم‌نامه با بنیاد برکت و اعطای ۱۴۰ مورد وام توسعه برای ایجاد مشاغل خانگی به همشهریان به‌ویژه بانوان سرپرست خانوار از دیگر برنامه‌های در دست اجراست.

به گفته خانم عرب‌نژاد، احداث بوستان هوشمند و فضاهای سبز در مناطق گوناگون کهک و نصب پلاک‌های پستی با همکاری اداره پست قم نیز از جمله برنامه‌های اجرایی شورا است.

کمبودها در کهک

رئیس شورای شهر کهک در بخش دیگر از این گفت‌وگو در پاسخ به این پرسش که اکنون شورا چه کمبودهایی را در شهر می‌بیند و در واقع این شهر با چه کمبودهایی روبه‌روست، گفت: در حوزه بهداشت و درمان کهک نیاز به مراکز فیزیوتراپی، سونوگرافی، دیالیز و آزمایشگاه‌های تخصصی دارد.

وی نبود فضاهای ورزشی مناسبت به ویژه استخر را از جمله نیازهای کهک دانست و بر لزوم حمایت از برنامه‌های ورزشی کهک به‌ویژه در رشته‌های مختص بانوان از جمله ورزش صبحگاهی در بوستان لاله، والیبال و جودو تاکید کرد.

عرب نژاد اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی در راستای حمایت از تولیدات داخلی و خانگی به‌صورت فصلی در طول سال و برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی در طول سال با محوریت مساجد از جمله اموریست که باید در کهک دنبال کرد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که شورا می‌تواند در راستای تکریم و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا به وظایف خود به نحو احسن عمل کند.

انتهای پیام/ هدی‌سادات ‌چاوشی

ارسال نظرات
آخرین اخبار