فرمانده سپاه شهرستان دیر:

۱۵۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در شهرستان دیر اجرا خواهد شود

سرهنگ پاسدار سیدعلی حسینی نیا گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، ۱۵۰ برنامه توسط پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج و کانون های اقشار در سطح شهرستان دیر اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۴۰۰۳۱
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳

۱۵۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در شهرستان دیر اجرا خواهد شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از دیر، سرهنگ پاسدار سیدعلی حسینی نیا فرمانده سپاه سیدالشهدا علیه السلام شهرستان دیر در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس دانشگاه کسب فضیلت های آسمانی است که رزمندگان ما با تکیه بر نظام معنوی و متکی بر اندیشه های ناب اسلامی و با توکل بر خداوند و توسل بر اهل بیت پیروزی های بزرگی را رقم زدند و مایه افتخار انقلاب اسلامی شدند.

 

سرهنگ حسینی نیا با بیان اینکه دشمن ما با کمک استکبار جهانی و با بیش از ۳۷ کشور علیه ما وارد جنگ شدند و نتوانستند یک وجب از خاک جغرافیای ما تسخیر کنند گفت: این ها چیزی جز بارشادت ها و با خود گذشتگی ها و جانفشانی های رزمندگان اسلام رقم نمی خورد.

 

فرمانده سپاه سیدالشهدا شهرستان دیر اظهار داشت: امروز ما شاهد جنگ های متفاوتی هستیم که امروز دشمن با همه توان خود علیه ما جنگ ترکیبی به راه انداخته است که همه ما باید هوشیار باشیم.

 

سرهنگ حسینی نیا اذعان کرد: یکی از مهمترین ابزارهایی که در دست ما است بهره برداری از گنجینه های دفاع مقدس است که باید خاطرات و حقایق این دوران طلایی را روشنگری کنیم.

 

وی با بیان اینکه در سطح شهرستان دیر بیش از ۱۵۰ برنامه توسط پایگاه ها و حوزه های مقاومت و کانون های اقشار در سطح شهرستان اجرا خواهد شد افزود: در اولین روز از هفته دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور برنامه تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و همچنین همسران رزمندگان و بانوان فعال در ستادهای پشتیبانی از جنگ تقدیر خواهد شد.

 

وی ادامه داد: یادواره شهدا و شب های خاطره، تجلیل از خانواده شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس و نقل خاطرات دفاع مقدس در مدارس از عمده برنامه های اجرایی در طول این هفته می باشد.

 

سرهنگ سیدعلی حسینی نیا از اجرا پویش به نام روزگاری شهر ما برای اولین بار در دیر خبر داد و گفت: این پویش با نصب تصاویر قدیمی اتفاقات دوران دفاع مقدس و صحنه های حضور و اعزام رزمندگان و یا برنامه های شاخص در زمان دفاع مقدس که رخ داده است در همان مکان شهر نصب میشود و مردم عزیز ما از نقش رزمندگان و حماسه سازان دفاع مقدس شهر خود آشنا میشوند.

 

سرهنگ حسینی نیا تصریح کرد: همچنین با انتشار اینفوگرافی بیش از ۲۲ عملیاتی که شهدای شهرستان در آن به درجه رفیع شهادت نائل آمدند در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت.

 

فرمانده سپاه شهرستان دیر با اشاره به سابقه درخشان شهرستان دیر در دوران دفاع مقدس، یادآور شد: اعزام بیش از سه هزار رزمنده، تقدیم ۱۱۲ شهید و ۵۰۰ جانباز و ۱۳ آزاده در دفاع مقدس از جمله این افتخارات است.

 

وی بیان کرد: در هفته وحدت بیش از ۵۰ فقره جهیزیه بین نوعروسان نیازمند شهرستان که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند توزیع خواهد شد.

 

سرهنگ حسینی نیا در پایان در خصوص همکاری های بسیج سازندگی شهرستان دیر با آموزش و پرورش جهت بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید گفت و افزود: رنگ آمیزی و پویاسازی سازی بیش از ۵ مدرسه در شهرستان و توزیع ۵۰۰ بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان کم برخوردار در دستور کار قرار دارد.

 

انتهای خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار