فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه جیرفت گفت: وسعت کار دنیای استکبار بر علیه اسلام، قرآن کریم، مکتب شهدا و انقلاب اسلامی بسیار زیاد است و باید با جهاد تبیین به مقابله با دشمنان رفت.
کد خبر: ۹۵۴۰۴۳۵
|
۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸

به گزاذش خبرگزاری بسیج ازکرمان،صبح امروز به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس، نشست خبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جیرفت برگزار شد.

سرهنگ محسن نسب امیری در این نشست، با بیان اینکه دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی چالش ها و فتنه هایی پیش روی این انقلاب قرار دادند، گفت: یکی از این فتنه ها راه اندازی جنگ تحمیلی بود تا انقلاب اسلامی را یا گوشه گیر کنند و یا از حرکت بازدارند.

فرماندهی سپاه ناحیه جیرفت افزود: در جنگ تحمیلی تمام قدرت های استکباری با تامین نیروی انسانی و تجهیزات پشت سر صدام قرار گرفتند تا انقلاب اسلامی را نابود کنند.

وی ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره دفاع مقدس فرمودند؛ دفاع مقدس حق حیات بر گردن ما و جامعه دارد.

سرهنگ نسب امیری با اشاره به این که دفاع مقدس یک گنج است که باید استخراج شود، اظهار کرد: دفاع مقدس به عنوان یک ارزش باید زوایای مختلف و مهم آن توسط شاهدان عینی و راویان بازگو و تبیین کنند.

فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه جیرفت با اشاره به این که سپاه دبیر بزرگداشت هفته دفاع مقدس است، عنوان کرد: سپاه ناحیه جیرفت ده ها برنامه برای بزرگداشت هفته مقدس تدارک دیده است که با شعار محور«ما متحدیم» برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: اولین برنامه روز گذشته با استماع سخنرانی مقام معظم رهبری در ناحیه مقاومت بسیج سپاه و فرمانداری شهرستان برگزار شد.

سرهنگ نسب امیری از نامگذاری روزهای هفته دفاع مقدس خبرداد و افزود: در ۳۱ شهریور ماه که به نام روز پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت است افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس، حضور بسیجیان، پاسداران و پیشکسوتان دفاع مقدس در نماز جمعه، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و برپایی میز خدمت در نماز جمعه را خواهیم داشت.

فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه جیرفت با اشاره به این که شنبه ۱ مهر ماه تحت عنوان ولایتمداری، جوانان و علم پژوهی نامگذاری شده، اظهار کرد: به صدا درآوردن زنگ ایثار و مقاومت، ویژه برنامه گرامی‌داشت روز سرباز، برگزاری نشست‌های روشنگری و بصیرتی در مدارس، اهدای لوازم التحریر، اجرای رژه خودرویی و گلباران قبور مطهر شهدا از برنامه های این روز است.

وی بیان کرد: روز شنبه ۲ مهر ماه که روز زنان، خانواده و سلامت نامیده شده، ویژه برنامه تجلیل از بانوان پیشکسوت دفاع مقدس و میز خدمت برگزار خواهد شد.

سرهنگ نسب امیری با اشاره به نامگذاری روز دوشنبه ۳ مهر ماه به نام شهیدان، جانبازان، آزادگان، صلابت و فخرآفرینی ابراز کرد: برگزاری یادواره خانگی شهدا در سطح محلات، برپایی جشن پایداری در میدان امام حسین (ع)، اهدای خون، تجلیل از خانواده شهدا و جانبازان برنامه هایی است که برای این روز در نظر گرفته شده است.

فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه جیرفت اضافه کرد: شنبه ۴ مهرماه به نام روز دفاع همه جانبه و پشتیبانی مردمی نامگذاری شده و در این روز شب شعر، تئاتر خیابانی با موضوع دفاع مقدس، اردوهای جهادی پزشکی در مناطق هدف برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه چهارشنبه ۶ مهرماه به نام روز نیروهای مسلح، بسیجیان و جهادگران عشایر نام نهاده شده، عنوان کرد: گلباران قبور مطهر شهدای شهرستان جیرفت، سرکشی از خانواده معزز شهدا، ویزیت رایگان عموم مردم و کوهپیمایی بسیجیان در دستور کار برنامه های این روز قرار دارد.

سرهنگ نسب امیری خاطرنشان کرد: جمعه ۷ مهرماه نیز به نام فرماندهان، عزتمداران و حماسه آفرینان نامگذاری شده که در این روز میز خدمت جهادی، مسابقه کتابخوانی، شعر و نقاشی برگزار خواهد شد.

فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه جیرفت یادآور شد: فضاسازی ادارات، مساجد، حوزه های مقاومت بسیج و پایگاه های مقاومت بسیج، تبلیغات شهری شامل بیلبوردها از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه ایام دفاع مقدس به عنوان یک زیرساخت محوری برای نشر ارزش های دفاع مقدس است، تصریح کرد: روز گذشته مقام معظم رهبری جملات نابی درباره دفاع مقدس بیان فرمودند که ما از کلام ایشان به اهمیت دفاع مقدس و نشر ارزش های آن پی بردیم.

سرهنگ نسب امیری تصریح کرد: باید از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص دفاع مقدس به عنوان یک الگوی رفتاری و یک ریل ارزشی در جهت دهی آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده کنیم.

فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه جیرفت گفت: وسعت کار دنیای استکبار بر علیه اسلام، قرآن کریم، مکتب شهدا و انقلاب اسلامی بسیار زیاد است و باید با جهاد تبیین به مقابله با دشمنان رفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار