اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای اطلاع‌رسانی کردستان در بیانیه مشترک هفته دفاع‌مقدس اعلام کردند: دفاع مقدس دفتر مدرسه عشق و گنجینه‌ای از فضایل بزرگ انسانی است.
کد خبر: ۹۵۴۱۸۴۲
|
۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، در این بیانیه مشترک آمده است: هفته دفاع مقدس میعادگاه دلدادگان مقاومت و پایداری، یادآور رشادت‌ها و جانفشانی‌های ملتی است که به ندای رهبر و مقتدای خود لبیک گفته و حماسه‌ای بی نظیر و به یادماندنی خلق کردند.

در این بیانیه ذکر شده است: دفاع مقدس همچون نگینی درخشان بر تارک جهان می‌درخشد و روزنه بازگشت فرهنگ ایثار و شهادت و فداکاری در جهان پر از ظلمت و سیاهی بود.

در ادامه آمده است: دفاع مقدس آیینه تمام نمای بزرگمردان زمان، چون همت‌ها، باکری‌ها و کاظمی‌ها بود و یادآور عزم ملتی بزرگ برای مبارزه با مستکبران جهان بود و نشان داد ملت ایران اگر اراده کند پوزه بزرگترین ابرقدرت‌های جهان را به خاک خواهد مالید.

در ادامه عنوان شده است: با گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع همچنان باقیست و در چهل و سومین سالروز رادمردی یاران حاج قاسم هنوز هم روحیه جهاد و فداکاری و شهادت در ملت ایران موج می‌زند.

همچنین آمده است: اکنون عرصه جهاد درحوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است و ملت ایران پس از پایان جنگ تحمیلی نشان داد که با آن روح متعالی و کسب تجارب ارزشمند و با لبیک بر ندای رهبر و مقتدای خود درحال گذر از پیچ تاریخی سرنوشت سازی است که می‌تواند آینده او را رقم بزند؛ به همین دلیل با تأسی به معارف ارزشمند هشت سال دفاع مقدس گام در عرصه پرتلاطم پیشرفت و توسعه همه جانبه گذاشته و در این راه با کارشکنی‌ها و توطئه‌های فراوان روبرو است، اما ملت ایران با صبر و تلاش و حرکت در مسیراقتصاد مقاومتی خواهد توانست سنگر‌های علم و پیشرفت را فتح کند و به قله تعالی و پیشرفت دست پیدا کند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: اتفاق دیگری که این روز‌ها جهان اسلام را داغدار کرده است، توهین شرم آور به قرآن کریم و سوزاندن معجزه جاودان حضرت محمد (ص) می‌باشد که دل همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان را جریحه دار کرده است؛ بدون شک چنین برنامه‌های هدفمندی در راستای تضعیف جایگاه نظام و انقلاب اسلامی ملت‌های منطقه و برای تزلزل و انحراف بیداری اسلامی طراحی شده است.

در ادامه ذکر شده است:، اما به لطف الهی و عنایات حضرت صاحب الامر (عج) و هوشمندی مسلمانان جهان این بار نیز تیر دشمنان به سنگ خورد و نقشه شوم آنان، نقش بر آب گردید، و مسلمین جهان با اتحاد و بصیرت سیر رشد و کمال را طی نموده و به یاری خدا دست غارتگران را از منابع و سرمایه‌های جهان اسلام کوتاه خواهند کرد.

در پایان این بیانیه آمده است: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای اطلاع رسانی استان کردستان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و درود به روان پنج هزار و ۴۰۰شهید سرزمین مجاهدت‌های خاموش، بار دیگر با آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی و امام راحل عظیم الشان (ره) و رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیه الله خامنه‌ای (مد ظله العالی) تجدید میثاق می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات