جانشین فرمانده سپاه ثارالله گفت: تربیت انسان بزرگترین مولفه جنگ بود، جنگ این فرهنگ را تولید کرد.
کد خبر: ۹۵۴۲۳۴۵
|
۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، چهارمین روز از هفته دفاع مقدس به عنوان روز سرباز نامگذاری شده است به همین منظور مراسم بزرگداشت وتجلیل از سربازان در سپاه ثارالله استان کرمان برگزار گردید.
جانشین فرمانده سپاه ثارالله در این مراسم اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس نصرت خدا همراه ما بود در آن دوران ما نزدیک به ۲۱٠ تا ۲۳٠ هزار شهید دادیم، ولی دشمن با تمام تجهیزات ۴۷٠ تا ۴۹٠ کشته داد، اسرای ما ۴٠ هزارنفربود اما اسرای صدام ۷۲ هزار نفر بود.
ما با همه نداری ها پیروز شدیم، چرا که یک فرمانده داشتیم به نام امام(ره) ، امام جنگ را مدیریت کرد با فرمان امام همه توده های مردم عازم جنگ شدند.
بهروز ادامه داد: نقش امام چه در زمان انقلاب و چه در زمان جنگ نقش بی بدیلی بود.
وی افزود: صدام آدم خبیثی بود، او در سه کودتای رئیس جمهورها شرکت داشت و به محض به قدرت رسیدن ۲٠ نفر از سران رژیم بعث را اعدام کرد، خباثت این شخصیت در دوران جنگ زیاد بود اگر ارتش عراق متحمل شکست می شد تعداد زیادی آدم و فرمانده را اعدام می کرد.
این مقام مسئول ادامه داد: امام فرمان جهاد را نداد ولی همین که صدا زد که مردم وارد جهاد شوند عموم مردم شرکت کردند، این فرمان خداییست.
وی تشریح کرد: ۵۶ عملیات کوچک و بزرگ در زمان جنگ انجام شد که قریب به اتفاق پیروز بودیم، در عملیات های اول جنگ که منجر به شکست شد تجربه های بزرگی برای ما به ارمغان آورد.
جانشین فرمانده سپاه ثارالله گفت: جنگ، انسان ها و مدیران بزرگی پرورش داد، شهید سلیمانی محصول دوران دفاع، مکتب امام، و مکتب امام حاضر جامعه ماست.


بهروز ادامه داد: تربیت انسان بزرگترین مولفه جنگ بود، جنگ این فرهنگ را تولید کرد.


این مقام مسئول گفت: شما سربازان، هر کجا که هستید حتی اگر در پست نگهبانی هم هستید فوق العاده نقش مهمی دارید، امروز نقش و کارکرد انسان ها مهم است،  آن قله ای که در دفاع مقدس در همه عرصه ها فتح کردیم به برکت مجاهدت های آن دوره است.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله خاطرنشان کرد: به همه شما سربازان توصیه میکنم، شخصیت شهدا و رزمندگان را مطالعه کنید و ببینید دشمنی که همه عالم و آدم پشتوانه آن بود به چه سرنوشتی دچار شد، اگر خدا بخواهد حفظ کند حفظ میکند

ارسال نظرات