شهردار منطقه 10 از صدور 90 درصدی پروانه‌های تخریب و نوسازی این منطقه در بافت فرسوده خبر داد.
کد خبر: ۹۵۴۲۴۱۴
|
۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۷

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 10؛ «مهدی اخ‌الصنایع» در شصت و یکمین کمیته ایمنی و مدیریت بحران منطقه که امروز (دوشنبه، سوم مهرماه) با حضور مهدی بابایی عضو و رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران، کامران عبدولی معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد، با اشاره به اهم اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه پیشگیری و مدیریت بحران در منطقه گفت: این منطقه دارای سه ناحیه و 10 محله است و متأسفانه در 40 سال گذشته در حوزه سرانه‌های فرهنگی، خدمات شهری، فضای سبز، پارکینگ و غیره با کمبودهایی روبرو بوده و هست.

وی با بیان اینکه منطقه 10 چهار برابر میانگین شهر تهران تراکم جمعیتی دارد، افزود: این منطقه از نخستین مناطق دارای بافت فرسوده، ریزدانه و ناپایدار شهر تهران محسوب می‌شود و بیش از 80 درصد بافت آن فرسوده است.

شهردار منطقه 10 بیان کرد: حدود 90 درصد پروانه‌های تخریب و نوسازی محدوده در بافت فرسوده صادر شده که حدود 60 تا 70 درصد نوسازی در این بافت انجام شده است.

اخ‌الصنایع تصریح کرد: خوشبختانه بودجه امسال منطقه، 10 درصد بالاتر از میانگین بودجه مناطق 22گانه شهرداری تهران لحاظ شده است. حدود 66 پروژه ویژه در منطقه 10 در حال پیگیری، احداث و بهره‌برداری است.

شهردار منطقه 10 با اشاره به تملک‌های صورت گرفته در حوزه باغ‌ها گفت: امسال با تملک و احداث باغ عزیز،  حدود 9 هزار مترمربع به سرانه فضای سبز منطقه افزوده می‌شود.

وی بیان کرد: با حمایت‌های ویژه شهردار تهران و شورای شهر و همچنین تخصیص اعتبار یک‌هزار میلیارد تومانی، امسال 2 فاز محور شهید رنجبر شاخه شرقی یادگار امام(ره) با بیش از 50 درصد پیشرفت عملیاتی می‌شود.

شهردار منطقه 10 با بیان اینکه بیمارستان لولاگر تنها بیمارستان دولتی منطقه است که حدود 90 سال قدمت دارد، اظهار کرد: مقرر شده، شهرداری تهران مجوز ساخت بیمارستان لولاگر که یکی از ساختمان‌های پرخطر منطقه است را رایگان صادر کند و این موضوع در دست پیگیری است، هم‌اکنون فاز اول ایمنی این بیمارستان با 80 درصد پیشرفت در حال انجام است.

اخ‌الصنایع ادامه داد: از دیگر ساختمان‌های پرخطر، پاساژ میلاد قائم به ارزش 600 میلیارد تومان واقع در محور قزوین است که اقدامات پیشگیری و ایمنی در آن در حال پیگیری و انجام است.

وی با اشاره به کمبود زمین و امکانات اولیه در حوزه بحران گفت: مدیریت شهری منطقه حدود 700 متر زمین در ناحیه دو را در اختیار مجموعه مدیریت بحران قرار داده و مقرر شده، ظرف دو سال ساختمان چهار طبقه مدیریت بحران در آن احداث شود.

شهردار منطقه 10 افزود: جانمایی‌ و احداث یک ایستگاه آتش‌نشانی در خیابان قزوین در دستورکار قرار گرفته است، همچنین طبق تفاهم‌نامه فی‌مابین با مجموعه وزارت نیرو و اداره برق، مقرر شده، 300 تیر چراغ برق فرسوده در این منطقه جابه‌جا شود.

وی با اشاره به جمع‌آوری انهار و تبدیل آنها به کانیو ادامه داد: امسال حدود 13 کیلومتر جمع‌آوری انهار و تبدیل به کانیو در دستورکار قرار دارد و 13 کیلومتر دیگر باقی می‌ماند که تا سال آینده همه انهار منطقه به کانیو تبدیل می‌شود.

شهردار منطقه 10 گفت: در سطح منطقه قرار است 217 کیلومتر طرح شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری اجرا شود که تاکنون 215 کیلومتر اجرا شده و حدود  49 هزار انشعاب به این شبکه متصل شده و  الباقی حدود 6  هزار انشعاب هم در حال انجام است.

گفتنی است، در این نشست کارشناسان حوزه آتش‌نشانی و بحران ضمن ارائه گزارش عملکرد، نظرات و پیشتهادات خود را در زمینه کاهش خطرات بحران در منطقه 10 بیان کردند.

 

 

ارسال نظرات