خبرهای داغ:
یادواره شهدای طلاب شهرستان داراب در حوزه علمیه صدیقه کبری با سخنرانی حجت الاسلام حسن صادقی مسؤل نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه داراب برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۴۲۹۰۵
|
۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، یادواره شهدای طلاب شهرستان داراب در حوزه علمیه صدیقه کبری با سخنرانی حجت الاسلام حسن صادقی مسؤل نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه داراب برگزار شد‌.

حجت الاسلام صادقی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، با بیان اینکه جایگاه انسان با انجام گناهان ریز از بین می رود افزود: پیغمبر اکرم فرمودند گناهانی به چشم نمی آیند و دیگر عادی است اما خلاف دستور خداست‌ و در مناجات شعبانیه آمده است بعضی از افراد در برابر اقوام و دوستان از ارزش می افتد و کسی روی او حساب نمی کند. لذا پیامبر فرمودند از گناهان ریز خودداری کنید و روال شیطان بر این است که انسان را به گناهان ریز که به چشم نمی آید تشویق می کند تا کم کم انسان از آن جایگاهی که دارد افت کند. آتش قیامت و شعله های جهنم گناهان حقیر است.

مسؤل نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه داراب در خصوص آغاز انقلاب اسلامی تأکید کرد: زمانی که امام خمینی در سال ۴۲ انقلاب کردند و تبعید شدند، در بهمن ۵۷ به ثمر نشست؛ مردم باید جشن شادی و پیروزی می گرفتند اما دشمن جنگ تمام عیاری راه انداخت و تمام کوچه ها پر از حجله های شهدا شد و ملت شادی را ندید. زمانی که جنگ شروع شد رزمنده ها از کشور دفاع کردند و در برابر دشمن ایستادند.

حجت الاسلام صادقی، با توجه به توصیف امام خمینی مبنی بر واقعه عظیم دفاع مقدس بیان داشت: یک واقعه مهم و عظیم و تابلویی پر از نقش و نگار است که باید درست بشناسیم و آن را به اذهان بعد منتقل کنیم. حضرت آقا فرمودند ببینید ایران اسلامی چگونه توانست با همه این مشکلات ۴۴ سال تک و تنها، به سکوی پیروزی رسیدیم و امروز در رابر تمام ابرقدرت ها ایستاده ایم. پس دفاع مقدس به عنوان یک گنج و سرمایه است که باید از آن استخراج کنیم تا در طول مسیر زندگی استفاده کنیم. یادواره شهدا و خاطره گویی اجرا و تمام نشود، شما با داشتن این سرمایه نباید دچار یأس، ناامیدی و پوچی شوید.

حجت الاسلام صادقی در تبیین دفاع مقدس افزود: ما از جمهوری اسلامی، انقلاب اسلامی و تمامیت ارضی دفاع کردیم. آنها می خواستند این انقلاب بی نظیر که به برکت جانفشانی پیغمبران و علما و صلحا بود و به دست این بشر رسیده بود از بین ببرد؛ این هویت ماست.

حجت الاسلام صادقی با تأکید بر اهمیت نقش بانوان در دفاع از انقلاب عنوان کرد: شما با تربیت فرزندتان و با چادر خودتان، خط شکن باشید. وقتی خط شکن شدید، خدا شما را بزرگ می کند، چون شما از دین و انقلاب دفاع کردید. حضرت زهرا تا زمانی که جان داشت از ولایت و قرآن حمایت کرد، آخرالامر که هیچ توانی نداشت وصیت کرد مرا شبانه دفن کنید تا سوالی باشد برای جویندگان اهل حقیقت که چرا دختر پیغمبر شبانه دفن شد.

ایشان با بیان اینکه دفاع مقدس از انقلاب، اسلام، جمهوریت و تمامیت ارضی دفاع کرد تأکید کرد: در بیانیه گام دوم آمده است که از شرقی و غربی حمایت نمی کنیم، به همین دلیل تمام طاغوت ها و فرعون ها دست به دست همدیگر دادند تا انقلاب را از بین ببرند. این مهاجمان بودند و عظمت ملت بود که تنها در برابر آنها ایستادند و تا امروز هم ادامه دارد.

مسؤل نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه داراب به تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: ملت ایران عظمت و توانایی خودش را کشف کرد. چون در زمان قاجار و پهلوی تحمیل کرده بودند که از ایرانی هیچ کاری بر نمی آید و قدرت های اروپایی می توانند با یک اشاره همه ایرانیان را محو کند و هنوز همان تفکرات رسوب کرده جاهلیت در وجود ایرانی است. پیغمبر اکرم در مورد سلمان فرمود که اگر علم در ثریا باشد اقوام و اصحابی آن را کشف می‌کنند، بیانگر این موضوع است. دفاع مقدس نشان داد اگر تمام ابرقدرت ها همدست شوند هیچ غلطی نمی توانند بکنند. ما ظرفیت های خودمان را کشف کنیم.

حجت الاسلام صادقی ایمن سازی کشور را از دیگر دستاوردهای انقلاب خواند و تأکید کرد: دشمن مدام می گفت گزینه نظامی روی میز است. چرا از روی میز عبور نکرد؟ چون تجربه داشت که اگر شروع کنند پایان با او نیست. زمانی که اسرائیل ادعا داشت، حضرت آقا فرمودند اگر حرکت اشتباهی انجام دادید تل آویو و حیفا را با خاک یکسان می کنیم. با داشتن چنین توانایی باید در خود و دیگران امید ایجاد کنیم.

حجت السلام صادقی دستاورد بعدی انقلاب را توسعه یافتن مرز مقاومت دانست و خاطرنشان کرد: مرز فکری و فرهنگی ما توسعه‌یافت. قلدرهای دنیا در مرزهای کشور پایگاه دارند اما از ایران به خاطر پایگاه فکری که دارد می ترسند. ما فرهنگ و انقلاب را به دنیا صادر کردیم . رشد و استحکام مقاومت در داخل خود کشور افزایش یافت. مردم فتنه های درشت مثل کوی دانشگاه، سال ۸۸، سال ۹۸ را می بینند، اما بالغ بر ۳۰ فتنه ناکام مانده است. به خاطر فرهنگ دفاع مقدس و کشور را از درون بیمه کرده است.

ایشان افزود: رهبر انقلاب فرمودند ما باید کاری کنیم مردم در اثنا و وسط راه دچار تحیر و حیرانی نشوند. باید از سبک زندگی و سیره شهدا و انس شهدا با دعا و قرآن بگوییم تا دچار تحیر نشوند. مردم باید آگاه شوند که شهدا چگونه زندگی کرده اند. جهاد تببین یعنی حقیقت را از دل واقعیت ها استخراج کنیم. قصه شاگردی حضرت موسی در برابر حضرت خضر، فرمودند که تو طاقت نداری و حضرت موسی قبول نکرد و همسفر شدند. در قدم اول که سوار بر کشتی شدند آن را سوراخ کردند . واقعیت و ظاهر نشان می دهد که حضرت خضر فردی خرابکار است اما حقیقتا خرابکار نبود. امروز دشمن حرف های ضد و نقیض زده است که ما طلاب باید حقیقت را برای مردم تبیین کنیم. چون اگر حقیقت را بفهمند هیچ وقت دنبال مسائل انحرافی نمی روند . شهید مطهری فرمود اگر به اندازه کافی آب زلال معارف را تفسیر کنید، انسان به سراغ آب کثیف نمی رود. اگر می روند چون ما آموزه ها را نگفتیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار