کارشناس مسائل اقتصادی گفت: دولت باید در پرداخت مطالبات گندم‌کاران تسریع کند و این مقوله نیازمند حل‌شدن است.
کد خبر: ۹۵۴۳۰۹۷
|
۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶

گزارش خبرگزاری بسیج، رضا شامحمدی کارشناس مسائل اقتصادی گفت: فصل برداشت محصولات زراعی پایان‌یافته است و تقریباً 90 درصد محصولات زراعی امسال تحویل داده شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 20 درصدی را در کشور نشان می‌دهد اما دولت باید در پرداخت مطالبات گندم‌کاران تسریع کند و این مقوله نیازمند حل‌شدن است.

 

 وی افزود: باوجوداینکه در نسبت به درازمدت از رشد بارندگی کمتری برخوردار بودیم؛ اما میزان برداشت محصولات زراعی نسبت به سال گذشته رشد نشان داده که این مورد حاصل استفاده بهینه از منابع جهت برداشت محصول باکیفیت است.

 

 شامحمدی خاطرنشان کرد: می‌توان گفت که در سال زراعی (اول مهر تاکنون) در مجموع بیش از 350 هزار تن انواع محصول زراعی برداشت شده است که سال زراعی جاری ۵۷ هزار هکتار از اراضی آبی و ۷۷ هزار و ۷۸۴ هزار هکتار زمین دیم استان ایلام به زیر کشت گندم رفت.

 

 کارشناس مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد: در حوزه کشاورزی نیاز داریم که یک بانک اطلاعاتی جامع دررابطه‌با وضعیت اراضی کشاورزی، میزان برداشت و کیفیت محصول و... ایجاد شود که در هر منطقه استعدادها شناسایی شود و همچنین کشت‌هایی که می‌تواند مفید باشد هم پیشنهاد شود.

 

 وی یادآور شد: یکی دیگر از مسائل کشاورزان ایلامی امروز پرداخت‌نشدن مطالباتشان است که باوجوداینکه به‌موقع محصولاتشان را تحویل داده‌اند؛ ولی کسی جوابگوی آن‌ها نیست و نیاز است تا در رسانه‌ها زمان دقیق واریز مطالبات مردمی اطلاع‌رسانی شود.

 

 شامحمدی تصریح کرد: البته باید توجه داشت که قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی خیلی دیر اعلام شد و همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، بنابراین دولتمردان باید ارتباط بهتری با مردم داشته باشند و اطلاع‌رسانی‌ها به‌موقع انجام شود.

ارسال نظرات