زنجان-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری استان زنجان با اشاره به بازنگری در روش‌ها، تاکید کرد: نباید دانشگاه‌ها ر رها کنیم؛ چرا که ظرفیت دانشگاه‌ها برای آموزش و انتقال مبانی و باورهای اسلامی موثر است
کد خبر: ۹۵۴۳۱۶۰
|
۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲

ظرفیت دانشگاه‌ها برای انتقال مبانی و باورهای اسلامی موثر است

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ ابوالفضل رفیعی ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان و رئیس استانی دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان زنجان که با حضور جمعی از مسئولین برگزار شد؛ با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) دانشگاه را کارخانه آدم‌سازی توصیف کردند، اظهار کرد: این جمله نشان از ارزش دانشگاه‌ها دارد.

وی با بیان اینکه اهمیت دانشگاه و لزوم توجه به آن برای رشد و توسعه کشور بر کسی پوشیده نیست، افزود: دانشگاه‌ها در سیر مراحل تکاملی خود هستند.

رفیعی با اشاره به ماهیت فرهنگی نظام و انقلاب اسلامی در ارکان تعلیم و تربیت، ادامه داد: در این راستا نقش و اهمیت دانشگاه‌ها نمایان می‌شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه همان‌طورکه دانشگاه عالم‌ساز و دانش‌ساز است باید انسان‌ساز نیز باشد، ابراز کرد: دانشگاه‌ها در کنار رسالت ذاتی خود، پیشرفت‌های تربیتی و فرهنگی داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به اینکه دنیا به این نتیجه رسیده است که به بار آوردن انسان تک‌بعدی بدون توجه به تربیت، پرورش و تخصص بدون تعهد می‌تواند فاجعه‌بار باشد، بیان کرد: به استناد قرآن توجه به این مسائل اهمیت دارد و حتی تزکیه قبل از تعلیم تاکید شده است.

وی با اشاره به خدمات علمی دانشگاه‌ها و توجه به تربیت دانشجویان متخصص در راستای توسعه ایران اسلامی، افزود: حرکت به سمت انسان کامل بر مبنای ارزش‌های دینی مورد توجه است.

رفیعی با اشاره به اینکه غفلت از مراکز آموزشی در رابطه با مبانی و ارزش‌های دینی و اسلامی معضلاتی را در سال گذشته به بار آورد، تشریح کرد: در اوج بلوغ فکری جوانان خود را در دانشگاه می‌بینند لذا با یک برنامه‌ریزی درست و صحیح می‌توانیم ارزش‌ها را منتقل کنیم و یک خروجی مطلوب داشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به بازنگری در روش‌ها، تاکید کرد: نباید دانشگاه‌ها را رها کنیم؛ چرا که ظرفیت دانشگاه‌ها برای آموزش و انتقال مبانی و باور‌های اسلامی موثر است. اگرچه همین مسیر در دانشگاه‌های استان به خوبی ایفا می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه توسعه همگام جامعه و حرکت تحولی دانشگاه‌ها براساس شاخص‌های ایران اسلامی باشد، تصریح کرد: نهاد در دانشگاه یکی از مؤلفه‌های پیاده‌سازی تربیت اخلاقی، اعتقادی و رفتاری دانشجویان است.

وی با اشاره به نقش نهاد رهبری در راستای تعلیم، تربیت و همراهی با کانون‌های فرهنگی، خاطرنشان کرد: نهاد رهبری در دانشگاه‌ها از مؤلفه‌های پیاده‌سازی تربیت اخلاقی است.

ارسال نظرات