زنجان-مدیرکل دفتر حقوقی، عملکرد، امور استان ها و مجلس سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری گفت: مردم متولیان اصلی فرهنگ هستند و وظیفه مسئولین حمایت از متولیان است.
کد خبر: ۹۵۴۳۵۱۰
|
۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲

متولیان اصلی فرهنگ، مردم هستند

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان، محمدرضا سوقندی روز پنجشنبه در جشن مهر سینمای ایران با تأکید بر بسترسازی فرهنگی و حمایت از استعداد‌های فرهنگی افزود: ما باید هم در حوزه نرم‌افزاری هم در حوزه سخت‌افزاری رفع موانع کنیم.

وی با اشاره به اینکه حمایت‌ها باید همراستای مقابله با اقدامات دشمن باشد، گفت: امروز دشمن در عرصه جنگ ترکیبی بیشتر از موانع عینی موانع ذهنی را ایجاد کرده است و برای مقابله با این حوزه بایر همه توان را به کار بگیریم؛ البته نباید دچار افراط و تفریط شویم.

مدیرکل دفتر حقوقی، عملکرد، امور استان‌ها و مجلس وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی با بیان اینکه در دولت فعلی یک رویکرد حمایتی نسبت به استان‌ها و شهرستان‌ها شکل گرفته است، اضافه کرد: این را نه به عنوان یک خدمتگزار که به عنوان کسی که پیش از این در شهرستان‌ها مدیر بوده می‌گویم.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان نیز به عنوان استانی که در همه رویداد‌های تاریخی و فرهنگی نقش داشته است؛ استعداد‌های فراوانی در حوزه فرهنگ و هنر دارد، گفت: باید نسبت به بسترسازی فرهنگی در این استان اقدام کنیم.

سوقندی ادامه داد: زنجان به لحاظ موقعیت جغرافیایی که نزدیک به پایتخت است و از طرفی همسایه یک استان بزرگ است، ظرفیت بسیاری دارد که متولیان امور باید از آن استفاده کنند تا زنجان تبدیل به شهر سینمایی شود.

وی با اشاره به اینکه سینما پیشرفت‌ساز است و هنرمند سینمایی آینده را می‌بیند و در گذشته باقی نمی‌ماند، اضافه کرد: سینما نهادی اجتماعی و تخصصی بوده که نباید صرفاً معطوف به نمایش فیلم باشد بلکه باید فرهنگ ساز شود.

سوقندی با تاکید بر اینکه شکوفایی استعداد‌های جوانان در کنار گسترش زیرساخت‌ها اتفاق می‌افتد، گفت: باید جامعه فرهنگ ساز و مولد را افزایش دهیم تا از مصرف گرایی فرهنگی فاصله بگیریم.

مدیرکل دفتر حقوقی، عملکرد، امور استان‌ها و مجلس سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری با اشاره به تغییر کارکرد سینما در سال‌های اخیر گفت: سینما از نخستین روز‌های راه‌اندازی در غرب یک صنعت تجاری بود، اما در ایران هنری بود، امروز سینما هم تجاری و هم هنری است؛ اما یک کارکرد دیگری هم پیدا کرده است و آن رسانه است.

در ادامه نیز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه این برنامه دو سال است که در سطح استان‌ها برگزار می‌شود و امسال نیز توفیق داریم که در خدمت داریوش کاردان باشیم.

امراله حسنی با اشاره به اینکه سینما یک هنر برتر در بین هنرهاست، گفت: البته ما در این حوزه برای انتقال مفاهیم مقداری کم کاری کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: امیدواریم به عنوان متولی هنر در بحث حمایت از هنرمندان زمینه ساز اتفاقات خوب و جریان ساز در این حوزه باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار