نمایشگاه گروهی عکس «این چهار نفر» شامل ۸۰ اثر از ۴ هنرمند عکاس شهرستان مهریز به مناسبت هفته دفاع مقدس در سالن کتابخانه ابوالفضلی فیروزآباد میبد افتتاح شد.
کد خبر: ۹۵۴۴۰۸۴
|
۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، در این نمایشگاه عکس‌های مستند مذهبی، خیابانی، گردشگری، ورزشی و طبیعت از آثار حمید رضا صالحی، حمید رضا رضازاده، سید حسین امامی و مینا یزدانی راد به نمایش گذاشته شده‌است.
آثار مینا یزدانی راد متولد سال ۶۷ که از سال ۹۵ عکاسی را شروع کرده، بیشتر در سبک مینیمال و خیابانی است. مجموعه عکس وی با عنوان کویر شامل عکس‌های سیاه و سفید مینیمال در کشور پرتقال انتخاب شده‌است.
وی اظهار کرد: این عکس‌های دارای سوژه انسانی و یکسری عکس‌های مستند و خیابانی سال گذشته در قالب نمایشگاه این چهار نفر در مهریز برگزار شد و مورد استقبال خیلی زیاد مردم واقع شد. امسال هم تصمیم گرفتیم که این نمایشگاه را در شهرستان‌های دیگر برگزار کنیم و آثار را در معرض دید عموم در همه شهر‌های استان قرار دهیم.
وی علاقه و نگاه را مهمترین عامل در فراگرفتن هنر عکاسی بیان کرد.
سید حسین امامی دانش آموخته رشته سینما گرایش تدوین و کارشناس روابط عمومی است. عکاسی را از سال ۷۲ شروع کرده و تاکنون در حوزه فیلمسازی و عکاسی صنعتی تبلیغاتی فعالیت داشته و در جشنواره‌های مختلف بین المللی نیز شرکت کرده و داور چند جشنواره نیز بوده‌است.
آثار وی بیشتر فرهنگی و با موضوع محرم و به جز این تصاویر، عکس‌های کسوف و کویر را هم شامل است.
وی گفت: در این نمایشگاه عکس‌های ستون اول از آثار من، ستون دوم آثار خانم یزدانی راد و ستون سوم آثار تلفیقی و ستون چهارم آثار آقای صالحی و مرتبط به حیات وحش است.
امیررضا زاده هنرمند دیگر این گروه هنری از سال ۹۸ عکاسی را شروع کرده‌است. موضوع آثار وی در نمایشگاه این چهار نفر بیشتر ورزشی، صنعت اسب، فوتبال ساحلی و منظره شامل گل لاله و عکاسی از آبشار دامگاهان مهریز که ۱۲ ماه سال آب آن جاری است، می‌باشد.
گفتنی است مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور علی محمد دهقانی معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرمانداری میبد، سرهنگ سید مصطفی دهقانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان، حجت الاسلام حسین عزیز مسئول نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج، هادی زارع رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میبد و سید ایمان علی و محمد علی دهقانی اعضای شورای اسلامی شهر، عبدالرحیم آقایی رئیس بسیج هنرمندان میبد و فروغ السادات موسوی رئیس انجمن عکاسان میبد برگزار شد.
سرهنگ سید مصطفی آقایی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میبد با قدردانی از همت و همکاری‌های انجام شده از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و بسیج هنرمندان برای برگزاری این نمایشگاه به مناسبت دفاع مقدس اظهار کرد: امروز این مکان با کمک خیرین برای بسیج هنرمندان راه‌اندازی شده و قرار است به عنوان مکانی ثابت برای انجام کار‌های فرهنگی و تسهیل کارعلاقمندان به کار‌های هنری مورد استفاده قرار گیرد.
رئیس بسیج هنرمندان میبد نیز گفت: نمایشگاه این چهار نفر اولین نمایشگاهی است که با حضور هنرمندان شهرستان مهریز و به صورت گروهی در میبد با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میبد و بسیج هنرمندان شهرستان برگزار می‌شود و انشاءالله یک اتفاق خوب برای شهرستان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار