خبرهای داغ:
با حضور جانشین سازمان بسیج مستضعفین کشور، در مراسم عهد سربازی که در مجتمع ۵ آذر برگزار شد از تعدادی ازسربازان نمونه و متاهل سازمان بسیج تقدیر شد.
کد خبر: ۹۵۴۴۴۱۲
|
۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸

از سربازان نمونه و متاهل سازمان بسیج مستضعفین تقدیر شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سردار سید قاسم قریشی در این مراسم گفت: هدف از برگزاری این جلسه پاسداشت هفته دفاع مقدس و تقدیر از نقش موثر سربازان در دفاع مقدس است.

وی خاطرنشان کرد: درهمه جای دنیا از افرادی که در امنیت، سلامت و کوتاه کردن دست متجاوزان نقش داشته باشند با هدف قدرشناسی و الگوسازی، از آنان تجلیل می‌شود. حتی کشور‌هایی که چنین سوابقی ندارند به داستان پردازی و افسانه سرایی روی می‌آورند تا به وسیله آن روحیه حماسی را در خود زنده نگه دارند و هم ارمغان و افتخاری هرچند در قالب افسانه برای ملت خود به ثبت برسانند.

جانشین سازمان بسیج تجاوزگری و دست اندازی به منافع سایر کشور‌ها توسط ابرقدرت‌ها و کشور‌های قدرتمند را علتی برای حفظ روحیه ایستادگی و مقاومت در ملت‌ها دانست و تاکید کرد: ملت‌ها باید بدانند که همیشه خسارت‌های تسلیم، بسیار بیشتر از مقاومت است. نمونه آن از بین رفتن بیش از یک سوم مردم ایران در جریان جنگ جهانی اول و تحقیر ملت و قحطی در ایران در جنگ جهانی دوم که بدون مقاومت و با تسلیم رضاخان و اشغال کشور این مصائب برای کشور به وجود آمد.

سردار قریشی با اشاره به تاریخچه استعمار که ابتدا اسپانیا و پرتغال محور آن بودند افزود پس از آن‌ها استعمار توسط فرانسه و انگلستان و آمریکا تداوم یافت از جمله می‌توان به قتل عام و نسل کشی سرخ پوستان در قاره آمریکا و همچنین به خرید و فروش سیاه پوستان افریقایی به عنوان برده اشاره کرد.

وی تصریح کرد: استعمار بعد‌ها شکل‌های جدید و مدرن‌تری پیدا کرد و آن‌ها به این سمت رفتند که به جای حمله و کشتار، یک فرد مزدور را پیدا کنند و او را در کشور هدف، روی کار بیاورند و از طریق آن، منافع آن ملت را چپاول کنند؛ که در خاطرات جیمی کارتر رئیس جمهور اسبق آمریکا به وضوح گفته شده است که شاه ایران بیشتراز اینکه حافظ منافع ایران باشد حافط منافع ما می‌باشد.

قریشی گفت: در دوره قاجار بخش‌های زیادی از کشورمان با یکی دو جنگ مختصر و با تحمیل چند قرارداد ننگین از ایران انجام شد و یا بدتر از آن در دوران پهلوی دوم که اصلاً بدون جنگ و فقط با فشار انگلستان، بحرین را از ایران جدا و یا حق کشتیرانی بر اروند رود که کل آن متعلق به ایران بود را به عراق واگذار و یا ارتفاعات آرارات را به ترکیه واگذار کردند و از این قبیل مسائل و مصادیق بسیار است که همه این‌ها به علت وابستگی سران و نبود آمادگی در مردم برای مقابله و دفاع بوده است.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به این پرسش که چرا از دفاع مقدس تجلیل می‌کنیم افزود: برای اینکه خانواده‌های شهدا روحیه دفاع را در این ملت زنده کرده و موجب حفظ حاکمیت نظام اسلامی و به تبع آن تامین امنیت برای مردم شده اند. در حالیکه تمام امکانات نظامی و اقتصادی دنیا در اختیار صدام بود و به ما تجهیزان ساده ازجمله قایق، خمپاره و حتی سیم خاردار نمی‌فروختند، اما بسیجیان و سربازان ما توانستند ایستادگی کنند و از دلایل دیگر تجلیل این که مردم یادشان بماند که ما توانستیم با وجود همه تحریم‌ها و کارشکنی‌های دشمنان، به جا‌های بالائی برسیم.

سردار قریشی همچنین با اشاره به قسمتی از پیشرفت‌های ایران در بخش‌های پهپادی و پدافندی و همچنین در بخش‌های غیرنظامی نظیر سدسازی، سیلوسازی، پزشکی، مهندسی و... اذعان داشت: کشوری که قادر نبود فشنگ بسازد و به جای ضد هوایی چند اسلحه " ژسه " را به هم جوش داده بود و از آن استفاده می‌کرد امروز به جایی رسیده است که موشک نقطه زن دارد که در فاصله ۲ هزار کیلومتری هدف بسیار کوچکی را با دقت منهدم می‌کند.

وی گفت: همه این‌ها ثمره اعتماد حضرت امام به مردم و تدابیر و رهبری امام خامنه‌ای و خودباوری‌ای بود که رهبر انقلاب به جوانان داد و اگر در بخش‌هایی هنوزعقب هستیم به این علت است که آدم‌های جهادی با روحیه و مدیریت جهادی در آن جا‌ها حضور ندارند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین یکی از کارآمدی‌های نیرو‌های مسلح را بازدارندگی دشمن از حمله دانست و تاکید کرد: اینکه رهبر انقلاب فرمودند دوره بزن در رو گذشته حاکی از صلابت رهبری، ایمان او به خداوند و اعتماد بر مردم و افزایش توانایی‌های مختلف کشرمان می‌باشد.

وی با بیان اینکه راهبرد اصلی مقام معظم رهبری از آغاز رهبری خردمندانه ایشان، قدرتمند کردن ایران بوده است گفت: در آینده، نخواهیم گفت ایران در عرصه‌های مختلف به پبشرفت و فناوری جز ۱۰ کشور اول است. بلکه انشالله خواهیم گفت ایران جزء کشور‌های اصلی و نخست دنیا قرار گرفته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار