خبرهای داغ:
حجت الاسلام ماندگاری:

باید برای بسترسازی ظهور، روحیه خدمت بیشتر شود/یکی از مصادیق حمایت از ولایت روحیه خدمتگزاری و ساده زیستی است

همدان-کارشناس مذهبی گفت: اگر می‌خواهیم قرآن برای بسترسازی ظهور به ادارات و هیئات ما راه پیدا کند باید روحیه خدمت بیشتر شود.
کد خبر: ۹۵۴۵۳۱۲
|
۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری در مراسم پرفیض دعای ندبه، یادبود هشتمین سالگرد سردار همدانی که در راستای دومین کنگره ۸ هزار شهید استان همدان در امامزاده عبدالله (ع) همدان برگزار شد، با بیان اینکه از عمده تلاش‌های دین و اولیای خدا این است که ما را به تفکر وادار کنند، اظهار کرد: از مهمترین تلاش‌های دشمن این است که تفکر را از من و شما بگیرد.

وی با بیان اینکه ما انتخاب عقلانی و با تفکر و انتخاب بی‌تفکر و غیرعقلانی داریم، تصریح کرد: یکی از آسیب‌های زندگی دنیایی این است که آموزش‌ها را جدی نمی‌گیریم؛ باید مجالس اهل بیت(ع) را کلاس درس بدانیم.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه امام هادی (ع) فرموده‌اند ما به خاطر محبت اهل بیت (ع) دور هم جمع می‌شویم که جمع ما باید به عنوان دانشگاه به ما درس زندگی دهد و به عنوان درمانگاه درمان دردهای ما باشد، با اشاره به آیات قرآن با گفت: روز قیامت عده‌ای فریاد می‌زنند و می‌گویند اگر حرفای خدا و پیغمبر(ص) را در دنیا گوش می‌کردیم و در آن تفکر و تعقل می‌کردیم الان جهنمی نبودیم چراکه خدا به ما مسیریاب که همان قرآن و اهل بیت(ع) است، را داده است؛ خداوند در آیه ۳ سوره انسان فرموده است که ما راه چاره را به شما گفته‌ایم شما حق انتخاب دارید.

* کتاب قرآن و اهل بیت(ع) مایه حیات معنوی ما است

وی با بیان اینکه کتابی متقن‌تر از قرآن نداریم، ابراز کرد: طبق آیات قرآن، کتاب قرآن و اهل بیت(ع) مایه حیات معنوی ما است.

ماندگاری با تأکید بر اینکه هر کس از قرآن و عترت استفاده نکند به مثابه یک درخت رشد کرده و انسانیتی در وجود او نیست، ابراز کرد: افرادی که بی‌حیایی می‌کنند اگر قدری تفکر کنند لباس پاره و مناسب نمی‌پوشد و با سگ همزیستی نمی‌کند.

وی با بیان اینکه منتظران امام زمان (عج) باید تفکر کنند، افزود: با ظهور امام زمان (عج) سفره حق پهن می‌شود و سفره باطل را جمع می‌کند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه در دعای ندبه می‌خوانیم هر کس ادعای دوستی اهل بیت(ع) را دارد باید بسترسازی کند تا کار برای امام زمان(عج) آسان شود، عنوان کرد: امام زمان(عج) با ظهورش سفره واجبات را در دنیا پهن و سفره حرام را جمع می‌کند برای این کار ما باید کمک کنیم و زمینه‌ساز باشیم.

وی با بیان اینکه نماز تابلو واجبات و عمود دین است، تصریح کرد: هر کس می‌خواهد بستر حکومت خدا، هدایت قرآن و امام زمان (عج)را فراهم کند باید بداند عالم غیبی وجود دارد.

ماندگاری گفت: دشمن با تهاجم فرهنگی شبهه افکنی می‌کند تا ایمان را از مردم دور کند و با شهوت انسانیت را از مردم می‌گیرد متاسفانه اقداماتی هم انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه امام رضا(ع) به شخص سوال کننده‌ای که پرسید از کجا معلوم بهشتی وجود دارد؟ فرمود یا بهشتی هست یا نیست اگر بهشتی نباشد ما کمی ضرر کرده‌ایم و زندگی خود را محدود کردیم تا به بهشت برویم اما اگر بهشتی باشد که هست شما خود را از آن بهشت محروم کردید، مطرح کرد: انسان عاقل محدود بودن را انتخاب می‌کند این همان بسترسازی ظهور است.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه قرآن صندوق پیامک است و باید روزانه چند بار این صندوق را باز کنیم و با قرآن انس بگیریم، افزود: امام زمان(عج) با این برنامه به دنبال آبادانی است.

*شهدا نماد «انعمت علیهم» هستند

وی عنوان کرد: شهدا نماد «انعمت علیهم» هستند، رشد کردند اما عده‌ای «مغضوب علیهم» می‌شوند و پست رفت می‌کنند وعده‌ای هم «ضالین» می‌شوند و سرگردان هستند و زندگی آن‌ها مانند بازی مار پله می‌شود و بالا می‌روند اما دوباره سقوط می‌کنند.

ماندگاری با تأکید بر اینکه هر کس به حرف خدا گوش دهد، پیشرفت می‌کند و هرکس به حرف دشمن و ماهواره گوش دهد، پس‌رفت می‌کند و هر کس به حرف مردم گوش دهد سرگردان می‌شود، گفت: باید فکر کنیم ببینیم کدام بهتر است؛ هر کسی به قرآن و عترت تمسک قلبی کند هیچ وقت راه را گم نمی‌کند.

وی با بیان اینکه قرآن باید به ادارات ما بیاید و مدیر و کارمند باید خادم و خدمتگزار مردم باشند، گفت: خداوند در آیه ۵۶ سوره اعراف به پیغمبر فرمود هر کس می‌خواهد به امام زمان(عج) که رحمةللعالمين است نزدیک شود باید اهل خدمت باشد.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه علت اینکه کربلا و اربعین زیباست خدمت کردن همه است، مطرح کرد: مساجد ما باید هفته‌ای یکبار موکب داشته باشند و خیریه راه اندازی شود و فقط برای ایتام و مستمندان نباشد و در راستای ازدواج، اشتغال، درمان، مسکن، تحصیل و ... اهالی محل تلاش کنیم چرا که این کارها ما را به امام زمان(عج) نزدیک می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه امام زمان(عج) قرآن ناطق است، اگر با این قرآن بیگانه باشیم با امام زمان(عج) هم بیگانه هستیم، عنوان کرد: اگر می‌خواهیم قرآن برای بسترسازی ظهور به ادارات و هیئات ما راه پیدا کند باید روحیه خدمت بیشتر شود.

* دومین جلوه قرآن روح امر به معروف و نهی از منکر است

ماندگاری با اشاره به اقدامات جهادی و خدمتگزارانه شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید همدانی و حاج ستار با بیان اینکه آن‌ها روحیه خدمت داشتند، بیان کرد: دومین جلوه قرآن روح امر به معروف و نهی از منکر است، نباید نسبت به این امر بی‌تقاوت باشیم.

وی با بیان اینکه امام زمان(عج) به دنبال وحدت است، گفت: هرکس بذر تفرقه را بین عرب، کرد، لر، بلوچ و... بپاشد او منتظر امام زمان(عج) نیست ولو اینکه عمامه به سر باشد.

این کارشناس مذهبی با اشاره به آیه ۲ سوره مائده مبنی بر اینکه با کمک همه ظهور امام زمان (عج) محقق می‌شود، یادآور شد: اگر همه با هم کمک کنند کارها پیش می‌رود اگر در جامعه همه کمک کنند مشکلات اقتصادی حل می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم امام زمان(عج) ظهور کند نماز باید اقامه ‌شود و با زبان و با پول باید برای نماز هزینه کنیم، عنوان کرد: نماز از ارزش‌های مظهر خداست و با یاری آن خدا شما را یاری می‌کند.

ماندگاری با اشاره به اینکه منتظر امام زمان(عج) باید بستر تحقق آیات قرآن را فراهم کند، بیان کرد: ظهور به نفع ما است چرا که عدل و داد برقرار می‌شود سفره ظلم برچیده می‌شود و باید به این‌ها فکر کرد.

وی با بیان اینکه اگر همه با هم متحد و پشت ولی باشید، نصرت خدا هم پشت شما است و دشمن تاب مقاومت ندارند، خاطرنشان کرد: اگر پشت ولایت را مانند مردمی که پش(ع) را خالی کردند خالی کنید دشمن در خانه خودمان به ما ضربه می‌زند.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه یکی از مصادیق حمایت از ولایت نمازهای جمعه، حضور فعال در مساجد، شرکت در انتخابات سال جاری است، خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق حمایت از ولایت روحیه خدمتگزاری، ساده زیستی، حمایت از تولید و ‌... است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات