امام‌ جمعه دیلم:

پایبندی به ارزش های دینی باعث نا امیدی دشمنان خواهد شد

امام جمعه دیلم در مراسم جشن ازدواج آسان زوج های جوان این شهرستان، پایبندی به ارزشهای اخلاقی و دینی در بین جوانان و سازش زوجین و تحکیم خانواده را باعث نا امید کردن دشمن عنوان کرد.
کد خبر: ۹۵۴۵۳۸۴
|
۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از دیلم، جشن ازدواج آسان به میمنت ایام مبارک ولادت با سعادت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق(ع) به همت سپاه ناحیه دیلم و با حضور زوج های جوان و خانواده های آنان، مردم و مسئولین شهرستان دیلم در حسینیه عاشقان ثارالله سپاه ناحیه دیلم برگزار گردید.

در این مراسم، حجه الاسلام اسدی امام جمعه شهرستان، در سخنانی ضمن تبریک این ایام به حاظرین در مجلس گفت: ساده زیستی و سازش زوجین و به خصوص مهربان بودن آقایان از سفارش موکد ائمه و دین مبین اسلام در تحکیم بنیان خانواده است.

 امام جمعه دیلم با توجه به هجمه گسترده دشمنان قسم خورده اسلام و نظام جمهوری اسلامی از طریق روش های گوناگون برای فرو پاشی خانواده در جمهوری اسلامی، پایبندی به ارزشهای اخلاقی و دینی در بین جوانان و سازش زوجین و تحکیم خانواده را باعث نا امید کردن دشمن در خصوص فروپاشی اخلاقی در جامعه اسلامی عنوان کرد.

اسدی هدف از برگزاری چنین برنامه های ساده، معنوی و ماندگاری را توجه به سیره اهل بیت(ع) و ترویج ازدواج آسان طبق فرمایشات  مقام معظم رهبری دانست که رهبر انقلاب اسلامی همیشه بر پرهيز از تجملات ، سازش در زندگی ، اخلاق نیکو و محبت به همسر ، پرهيز از خرج های بی شمار تاکید نموده اند.

وی افزود: با فرهنگ سازی و راهکارهای اقتصادی صحیح و پرهیز از اسراف و تجمل گرایی بایستی شرایط ازدواج و مراسم های مربوط به آن تسهیل شود.

حجت الاسلام اسدی ضمن گلایه از رسم و رسوم و باورهای غلط بعضی از خانواده ها خاطر نشان کرد:  رسم ها و باورهای اینچنینی علاوه بر اینکه مسیر ازدواج جوانان و فرزندان ما را تسهیل نمیکند بر روند این امر مقدس و سنت پیامبر نیز گره میزند که این کاری ناپسند و بر خلاف سیره پیامبر ائمه و دین مبین اسلام است.

 امام جمعه دیلم در پایان مراسم ضمن قرائت نمادین خطبه عقد یکی از زوجین برای ۵۰ زوج حاضر در جشن ازدواج آسان آرزوی خوشبختی نمود.

ارسال نظرات