سرپرست اداره کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در هواشناسی استان ۷۹ پست سازمانی مصوب وجود دارد که از این تعداد ۳۴ پست بلاتصدی است.
کد خبر: ۹۵۴۵۷۶۶
|
۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، علی کرمی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تمامی امکانات و تجهیزات هواشناسی در کهگیلویه و بویراحمد مرهون نظام انقلاب اسلامی است و قبل از انقلاب هیچگونه امکاناتی در این زمینه نداشتیم. 

وی به فعالیت ها، نیازمندی ها و مشکلات هواشناسی استان اشاره کرد و گفت: ۸۵ ایستگاه هواشناسی سپتونیک،اصلی،فرودگاهی و جاده ای در استان وجود دارد که از این تعداد ۷۶ ایستگاه باران سنجی است .

کرمی ابراز داشت: توسعه شبکه ایستگاه های هواشناسی از برنامه های اصلی ماست و در این راستا سال گذشته دو ایستگاه در شهرستان های لنده و مارگون راه اندازی شدند.

وی بیان کرد: ایستگاه اقلیم شناسی تمام خودکار یاسوج و ایستگاه سنجش گرد و غبار گچساران در سال جاری فعال شدند.

کرمی گفت: ایستگاه هواشناسی باشت تا پایان امسال راه اندازی می شود و در تلاش هستیم که ایستگاه اقلیم شناسی تمام خودکار شهرستان چرام نیز وارد مدار خدمت رسانی گردد.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه علم هواشناسی نیازمند بروز رسانی است گفت: سرکار خانم تاج بخش رئیس سازمان هواشناسی کشور عنایت ویژه ای به استان ما دارند و در تجهیز ایستگاه های لنده، مارگون و یاسوج کمک شایانی کردند زیرا تجهیز هر ایستگاه بیش از یک میلیارد تومان هزینه در بردارد.

وی کمبود نیروی انسانی در هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد را یک معضل دانست و افزود: در هواشناسی استان ۷۹ پست سازمانی مصوب وجود دارد که از این تعداد ۳۴ پست بلاتصدی است.

کرمی بیان کرد: در حال حاضر به دلیل کمبود نیرو هر کارمند هواشناسی استان در دو یا سه حوزه فعالیت می کند و از سوی دیگر به دلیل وضعیت حقوقی و خدمات رفاهی، بسیاری از کارکنان درخواست انتقال از هواشناسی به دیگر ادارات می دهند و تاکنون نیز چهار نفر از این اداره کل رفته اند.

وی گفت: در ساختار تشکیلاتی اعلام کرده ایم که در هر شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد چه نیروهایی نیاز داریم. 

این مسئول بیان کرد: با توجه به توپوگرافی و موقعیت ایستگاه‌ها و استقرار آنها در مناطق سخت گذر استان نیاز به خودرو های عملیاتی کمک دار داریم تا کارشناسان ما از ایستگاه های هواشناسی سرکشی کنند.

کرمی، توسعه ایستگاه ها ،جذب نیروی متخصص، فرهنگ سازی و حمایت همه جانبه را از مهمترین نیازمندی های اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد برشمرد . 

وی در ادامه به برخی حرف و حدیث ها درباره پیش بینی های اداره کل هواشناسی استان نیز اشاره کرد و گفت: در پیش بینی هواشناسی چیزی به نام قطعیت وجود ندارد و همه چیز براساس احتمالات و داده ها است.

کرمی ابراز داشت: ۶۰ تا ۷۰ درصد پیش بینی های ما در بلند مدت و ۸۰ تا ۹۰ درصد در کوتاه مدت درست بوده است .

وی در پایان به پیش بینی بارش ها در سال زراعی جاری اشاره کرد و گفت: در بلند مدت برای فصل پاییز بارش های نرمال تر از سایر استان ها برای کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی می شود. 

کرمی افزود: در زمستان نیز وضعیت بارش ها نرمال پیش بینی شده و شروع بارش ها پیش از موعد در نقاط مختلف استان متفاوت است. 

ارسال نظرات