زنجان-رئیس اداره ماشین‌آلات و تجهیزات اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای زنجان از آماده‌سازی و اورهال ۲۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۴۷۴۹۸
|
۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶

آماده سازی۲۰۰دستگاه ماشین آلات راهداری در استان زنجان

علی پیری در گفتگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ با اشاره به وجود ۲۵۴ دستگاه انواع ماشین‌آلات سنگین، نیمه‌سنگین و سبک اداره کل، از تعمیر و اورهال ۲۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات خبر داد و گفت: امسال برای اجرای طرح راهداری زمستانی، ضمن داشتن آمادگی کامل، نسبت به تعمیر و تحویل ۵۲ دستگاه انواع ماشین‌آلات اقدام شد و ۲۷ دستگاه نیز تحت تعمیرات اساسی بوده که تا اواسط آبان ماه به شهرستان‌ها اعزام خواهند شد.
وی افزود: در مجموعه ماشین‌آلات اداره کل استان، ۹۷ دستگاه ماشین سنگین، ۸۵ دستگاه نیمه سنگین و ۷۲ دستگاه ماشین‌آلات سبک موجود می‌باشد.
پیری با اشاره به اینکه، درصد بالایی از اقدامات راهداری به بخش ماشین‌آلات بر می‌گردد و بدون آن، هیچ کار محوری در جاده‌ها انجام نمی‌شود، عنوان کرد: متوسط عمر ماشین‌آلات راهداری زنجان ۲۶ سال است، ولی با توسعه کارگاه نگهداری ماشین‌آلات و استفاده از ظرفیت‌های موجود، گام بسیار ارزشمندی در افزایش توان ماشین‌آلات راهداری به عمل آمده است.
رئیس اداره ماشین‌آلات و تجهیزات راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان اظهار کرد: طی این بازه زمانی، خرید ۴ دستگاه نمک‌پاش با بیش از ۵۰ میلیارد ریال اعتبار صورت گرفته است.
پیری همچنین از خرید ضد یخ، لاستیک و تیغه‌های گریدر، کامیون و تامین و ذخیره‌سازی بیش از ۲۳ هزار تن مخلوط نمک، شن و ماسه و دپوی آن‌ها در راهدارخانه‌های سراسر استان خبر داد و تصریح کرد: مصالح مورد نیاز برای برفروبی و نمک پاشی و یخ‌زدایی از سطح راه‌ها تامین شده است.
وی در خصوص نوسازی ناوگان سنگین و نیمه سنگین نیز عنوان کرد: اعتبارت استانی و ملی در راستای نوسازی ناوگان جذب شده که تا پایان امسال انجام می‌شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اورهال، تعمیرات و نگهداری ماشین‌آلات برای خدمات‌رسانی بیشتر به مسافران و رانندگان جاده‌ای امری ضروری است و در تمام ایام سال برای استفاده مناسب در فصول مختلف انجام می‌شود.

ارسال نظرات