استاندار سیستان و بلوچستان گفت: حماس و گروه‌های اسلامی با وحدت بینشان بزرگ‌ترین ضربه را به اسرائیل زدند و این حمایت الهی است که اسرائیل با همه ادعاها در مورد سیستم‌های اطلاعاتی‌اش و با کشیدن دیوار دور خودشان نمی‌تواند از خودشان محافظت کند.
کد خبر: ۹۵۴۸۰۵۵
|
۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان، در اجلاسیه شهدای وحدت سیستان و بلوچستان که در تالار فردوسی زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: اسرائیل همواره تلاش کرده تا نسل آینده فلسطین مقاومت را فراموش کنند؛ اما بااراده الهی این نسل قوی‌تر از نسل گذشته در میدان است و رمز موفقیتشان اتصال به خداوند و وحدت است.

وی بیان کرد: جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در بمباران‌ بیمارستان و مردم بی‌دفاع غزه هیچ خللی در اراده قوی مردم شجاع و مقاوم فلسطین وارد نمی کند.

وی ادامه داد: حماس و گروه‌های اسلامی با وحدت بینشان بزرگ‌ترین ضربه را به اسرائیل زدند و این حمایت الهی است که اسرائیل با همه ادعاها در مورد سیستم‌های اطلاعاتی‌اش و با کشیدن دیوار دور خودشان نمی‌تواند از خودشان محافظت کند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به جنایات اخیر رژیم غاصب صهیونیستی در بمباران وحشیانه غزه و کشتن کودکان و انسان‌های بی‌دفاع به دلیل شکست مفتضحانه هیمنه اسرائیل در نبرد طوفان الاقصی، گفت: جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در بمباران بیمارستان و مردم بی‌دفاع غزه در اراده مردم شجاع و مقاوم فلسطین هیچ تأثیری نخواهد داشت.

وی ادامه داد: اسلام اراده الهی است و هنگامی که اراده الهی بر امری تعلق گیرد هیچ‌کس یارای مقابله با آن را ندارد همانطور که دشمن در سالیان گذشته با طراحی‌های مختلف از جمله گروهک‌های تروریستی سعی در برهم‌زدن انسجام امت اسلامی داشت که با عنایات الهی شکست خورد.

سیستان و بلوچستان دارای ثروت‌های فراوان است

کرمی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه سیستان و بلوچستان کاملاً برخوردار و دارای ثروت‌های فراوان است، افزود: بهره‌گیری از مزیت‌های بکر دریا، اقتصاد دریا، مرز، معادن، کشاورزی، صنایع فرآوری و شیلات عامل ایجاد اشتغال، توسعه و ثروت است.

وی خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان جوان‌ترین استان و دارای نیروی انسانی جوان است بر این اساس هر جایی بخواهد توسعه پیدا کند اولین مؤلفه آن نیروی انسانی توانمند و خلاق و متفکر است از این حیث باید جوانان و نوجوانان ما توانمند و مهارت‌محور شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه باید از توان فکری همه افراد در جامعه استفاده کنیم؛ چراکه جوانان و نوجوانان دارای فکر، خلاقیت و نوآوری هستند و این امر برای ما اهمیت فراوانی دارد، گفت: دانش‌آموزان ما باید به این یقین برسند که می‌توانند روی پای خودشان بایستند؛ بنابراین باید به آنها فرصت بدهیم.

وی به موضوع شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و ادامه داد: تعاونی‌های دانش‌بنیان و بحث توجه ویژه به آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها حایز اهمیت است.

کرمی اضافه کرد: اقدامات مهمی در حوزه تأمین آب برای شمال سیستان و بلوچستان در حال اجراست که به حفر چاه‌های ژرف، انتقال آب از دریا، انتقال آب تهلاب و جهاد آبرسانی می‌توان اشاره کرد.

وی ادامه داد: تمام پروژه‌ها در حوزه جاده‌ای و راه‌آهن فعال هستند که با اتمام این پروژه‌ها شاهد تحول عظیمی در صنعت حمل‌ونقل استان خواهیم بود و اینها همه ادامه‌دهنده راه شهید شوشتری است.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: شهید شوشتری نگاه عالمانه به موضوع اقتصاد داشت و آن چیزی که شهدا را به این درجه رساند ارتباط خالصانه باخدا بود، همه عالم در ید قدرت الهی است؛ بنابراین فقط برای خدا تلاش کنید و دست یکدیگر را بگیرید.

ارسال نظرات