خبرهای داغ:
شانیان:

همدان نقطه استراتژیک تجاری در غرب کشور است

همدان-مدیرکل صمت استان همدان گفت: همدان نقطه استراتژیک تجاری در غرب کشور است که در تسهیل‌گری صادرات به کشور‌های هدف نقش موثری دارد.
کد خبر: ۹۵۴۸۰۸۸
|
۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، احمد شانیان امروز در همایش منطقه‌ای تجارت و بازرگانی که به میزبانی همدان و با حضور دکتر شاهمیرزایی معاون تجارت وزارت صمت،  برگزار شد، اظهار کرد: همدان نقطه استراتژیک تجاری در غرب کشور است که در تسهیل‌گری صادرات به کشور‌های هدف از جمله عراق نقش موثری در صادرات کشور دارد.

وی با بیان اینکه صادرات، اولویت مهم همدان در توسعه روابط اقتصاد خارجی است، گفت: در این راستا با ورود استاندار همدان اقدامات درخور توجه‌ای شکل گرفته است.

مدیرکل صمت استان همدان به صادرات محصولات کشاورزی، صنعتی و تولیدی همدان به کشور هدف اشاره کرد و افزود: از آنجا که عمده‌ترین محصولات صادراتی استان به عراق ارسال می‌شود استان همدان می‌تواند در ارسال محصولات صادراتی دیگر استان‌ها به این کشور نقش اثرگذاری داشته باشد.

وی عنوان کرد: اقلام صادراتی استان شامل ۱۱۰ قلم کالا در بخش کشاورزی، صنعتی، معدنی و صنایع دستی است که به ۱۹کشور جهان صادر شده است.

شانیان بیان کرد: کشمش، فروسیلیس، وازلین صنعتی، سیمان و پی وی سی پزشکی از اقلام مهم صادراتی استان هستند که با توجه به ظرفیت‌های بخش کشاورزی و صنایع دستی حجم بالایی از صادرات همدان در این دو بخش قرار دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار