خبرهای داغ:
تبریز-فعال برجسته فرهنگی با اشاره به پیام رهبر انقلاب اسلامی به کنگره هفت هزار شهید زن کشور، از زنان به عنوان معمار ایران اسلامی یاد گرد و گفت: این معماران باید فرزندانی چون شهدا تربیت کنند.
کد خبر: ۹۵۴۸۶۱۹
|
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، معصومه حکیمیان در اجلاسیه شهدای زن استان، افزود: رهبر انقلاب در این پیام خود الگویی از زن ایرانی ارائه می دهد که نه باید خانه نشین باشد و نه فقط ابزاری برای دولت ها، بلکه باید نقش آفرین در خانه و جامعه باشد و زنان ما در دفاع مقدس نمونه عینی آن را نشان دادند.

وی با بیان اینکه دشمن به نقش تاثیرگذار زن توجه دارد و کارکرد جنگ نامتعارف خود را روی این موضوع هزینه می کند، اظهارداشت: زنان باید مسئولیت ولایت اجتماعی خود را به خوبی نشان دهند همچون فاطمه زهرا(س) که هم فرزندانی شایسته تربیت کرد هم در برابر دشمن در دفاع از ولایت و اسلام ایستاد.

حکیمیان اضافه کرد: دشمنان از آغاز انقلاب در کنار همه توطئه ها و ترفندها بعد فرهنگی ما را نشانه رفته است و اکنون نمود آن بیشتر دیده می شود که باید مقاومت و نسل مقاوم تربیت کنیم همچنان که باید در بعد نظامی و اقتصاد باید مقاوم باشیم باید در این بعد هم محکم باشیم.

زنان معماران ایران هستند

وی ادامه داد: امروز تکلیفی که بر عهده زنان است مقاوم سازی فرهنگی است اگر مبانی فرهنگی محکم شود، کسی نمی تواند آن را بشکند باید زنان ما نسلی چون شهدا تربیت کنند، نسلی که از عاشورا و کربلا الهام گرفت و در برابر دشمن ایستاد مگر نه اینکه همه روزهای ما یوم عاشورا و همه جا ارض کربلاست.

حکیمیان یادآور شد: قیام عاشورا محدود به سن، جنس، زمام و مکان نبود و همین  می تواند ما در جنگ نامتعارف و نابرابر دشمن پیروز میدان کند چراکه بنا به فرموده امام راحل ما در مطلع الفجر ظهور قرار داریم و تکلیف و خط مقدم ما مشخص است.

ارسال نظرات