خبرهای داغ:
تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به حضور زنان در دفاع مقدس و پشتیبانی آن ها از آن، گفت: با قدرت تمام می توان گفت همراهی بانوان در دوران دفاع مقدس، در هیچ منطقه ای از جهان سابقه ندارد.
کد خبر: ۹۵۴۸۶۲۸
|
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در اجلاسیه شهدای زن استان، افزود: به تعبیر امام راحل چه افتخاری بالاتر از اینکه زنان در برابر رژیم پهلوی ایستادند و پس از آن در دفاع مقدس در صف اول بودند و مقاومت از خود نشان دادند.

وی ادامه داد: بانوان بی شماری در پشت جبهه ها فعالیت می کردند، ضمن آن مردان و پسران خود را راهی جبهه کرده و کانون خانواده را مدیریت می کردند.

حجت الاسلام آل هاشم اضافه کرد: علاوه بر پشتیبانی از جبهه و پشت جبهه از نظر لجستیک با حضور میدانی در جبهه های جنگ با کندن سنگر حتی برای رزمندگان تلاش کردند، در خط مقدم حضور یافتند و از کشور دفاع کردند که وجود زنان شهیده، جانباز و آزاده گواه بر آن است.

وی گفت: زنان پا به پای رزمندگان شتافتند و با فداکاری وصف ناپذیر خود روحیه رزمندگان را تقویت و برگ زرینی بر تاریخ رشادت های این مرز و بوم افزودند چنان که نقش موثر بانوان در دوران دفاع مقدس امری انکار ناپذیر است.

حجت الاسلام با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی ۲۶۷ شهیده در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است، بیان کرد: ۳۸ نفر از این شهدا مربوط به دبیرستان زینبیه و ثارالله میانه، یک شهید حرم رضوی و یک شهید امر به معروف است.

امام جمعه تبریز اظهارداشت: با گذشت ۳۵ سال از دفاع مقدس نام هیچکدام از این زنان در هیچ کجا دیده نمی شود و بنیاد شهید و حفظ آثار وظیفه دارند در این خصوص اقدام کنند و این خلا متوجه متولیان فرهنگی است.

پشتیبانی زنان از جنگ در هیچ جای دنیا سابقه ندارد

اجلاسیه شهدای زن آذربایجان شرقی ذیل کنگره ملی ۱۰ هزار شهید استان پیش لز ظهر امروز در تالار معلم تبریز برگزار و در آن از دو نویسنده دفاع مقدس تجلیل شد.

ارسال نظرات