خبرهای داغ:
با همکاری سپاه حضرت جوادالائمه (ع) استان خراسان شمالی و اداره کل امور عشایری استان تفاهم ای در راستای محرومیت زدایی از روستا و عشایر مناطق محروم منعقد شد.
کد خبر: ۹۵۴۸۷۴۲
|
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج ،انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک بین سپاه حضرت جوادالائمه (ع) و اداره کل امور عشایری استان خراسان شمالی با حضور سردار فرجی و دکتر رضا روشن ضمیر امروز (۳۰ مهرماه) به امضاء رسید.

سردار اسماعیل فرجی گفت : به فرموده امام خمینی (رحمه الله علیه) عشایران یکی از ذخائران انقلاب اسلامی هستند.

فرمانده سپاه استان خراسان شمالی افزود: هر یکی از چادر های عشایری یک کارگاه تولیدی می باشند.

وی بیان کرد: اکثر جامعه عشایری استان تولید کننده هستند و برای کل استان تولید می کنند ولی مصرف گر نیستند یکی از برکات قشر عشایران استان است.

این مقام مسئول عنوان کرد: افزایش بنیه اقتصادی و خود کفایی و رفع محرومیت زدایی و فراهم کردن امکانات زندگی برای روستائیان و عشایر مناطق محروم عامل بسیار مهمی در توسعه اقتصاد استان است.

در ادامه دکتر رضا روشن ضمیر مدیرکل امور عشایری استان نیز اظهار کرد : زیرسازی و ساماندهی ایل‌راه عشایر خراسان شمالی با تأمین اعتبار از محل اعتبارات استانی و محرومیت‌زدایی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: مبتنی بر آخرین آمار سرشماری نفوس و مسکن استان که در سال ۹۷ انجام شد، جمعیت قشر عشایر استان ۲۹ هزار و ۹۹۳ نفر در قالب هفت هزار و ۳۸۲ خانوار هستند.

روشن ضمیر ادامه داد: این تعداد جمعیت یک سی و سوم از کل جمعیت استان را شامل می‌شوند.

مدیرکل امور عشایری استان اضافه کرد: سبک زندگی و اشتغال عشایر در استان به‌عنوان مهم‌ترین بخش توسعه گردشگری خراسان شمالی نیز محسوب می‌شود و در برنامه هفتم توسعه کشور نیز چهار رویکرد مهم اقتصادی و اشتغال‌زایی برای این قشر تولیدکننده در کشور تعریف شده و مدنظر قرار گرفته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار