آیین آغاز اعزام دانش‌آموزان استان یزد به اردوهای راهیان نور با اعزام ۷۰۰ دانش‌آموز به مناطق جنوب غرب با حضور فرمانده سپاه الغدیر در امامزاده سید جعفر محمد(ع) برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۴۹۱۸۶
|
۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سردار «حسین زارع کمالی» فرمانده سپاه الغدیر یزد که در محل آستان مقدس امامزاده سید جعفر محمد (ع) یزد برگزار شد،اظهار کرد: راهیان نور امسال در قالب ۱۶ مرحله برای اعزام قریب هفت هزار دانش‌آموز و در مراحلی دیگر نیز اعزام ۲۵ هزار نفر از اقشار مختلف بسیج را تا پایان سال جاری خواهیم داشت.

وی هدف از برگزاری اردو‌های راهیان نور را آشناسازی جوانان و اقشار مختلف مردم و نیز افزایش اثربخشی و عمق بخشی فرهنگ دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواند و افزود: اردو‌های راهیان نور دانش آموزی به مدت چهار روز برگزار می‎ شود که آن از مناطق مختلف عملیاتی مانند دهلاویه و شلمچه و دیگر مناطق در کنار اجرای برنامه‎های فرهنگی، بازدید خواهد شد.

«محمدکاظم رحیمی‎نژاد» مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز در توضیح این اردو‌های دانش آموزی، اظهار کرد: رسالت آموزش و پرورش، آماده کردن نسل جدید برای ورود به عرصه‌ها و مسئولیت‌‎های مختلف اجتماعی مورد نیاز جامعه است.

وی با بیان این که بخشی از این کار آماده سازی مربوط به جامعه پذیری و فرهنگ پذیری دانش آموزان است، گفت: قسمت عمده‌ای از فرهنگ ما مربوط به فرهنگ ایثار و شهادت و نیز آگاهی و علم و دانایی است لذا اردو‌های راهیان نور و اردو‌های راهیان پیشرفت را مد نظر داریم که در دو مرحله اصلی ویژه دختران و پسران در سال جاری اجرایی خواهد شد.

رحیمی‌نژاد خاطرنشان کرد: مرحله اول این اردو‌ها از امروز تا نهم آذرماه با حضور ۳۵۰۰ نفر از دانش آموز دختر از مقطع متوسطه دوم برگزار می‎شود و مرحله دوم نیز جهت دانش آموزان پسر همین مقطع تحصیلی از اول بهمن تا دهم اسفند امسال انجام خواهد شد.

وی عنوان کرد: این دانش آموزان همزمان با برنامه راهیان نور و بازدید از مناطق عملیلتی دفاع مقدس، در قالب اردوی راهیان پیشرفت نیز از توانمندی‎‌ها و پیشرفت‌های علمی، پژوهشی و تحقیقی کشورمان در همان مناطق دیدن خواهند کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان افزود: البته اردو‌های راهیان پیشرفت در سطح استان نیز با حضور تعداد زیادی از دانش اموزان با بازدید از صنایع عظیم و فعالیت‌های پژوهشی صنعتی استان انجام می‎شود.

رحیمی نژاد در پایان یادآور شد: راهیان نور دانش اموزی استان یزد صرفاً از مناطق عملیاتی جنوب کشور با بازدید از منطقه فتح المبین تا اروند کنار و جنوبی‎ترین مناطق عملیاتی در دوران مقدس انجام می شود.



ارسال نظرات
آخرین اخبار