مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: امسال جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی یزد در تقویم جشنواره‌های ملی ثبت شد و از سال آینده به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۴۹۸۹۶
|
۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ احسان عابدی در نشست خبری ششمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی یزد گفت: این جشنواره پس از ماه‌ها فراهم‌کردن مقدمات، از امروز ۶ آبان‌ماه آغاز به کار می‌کند و اجرای آثار این رویداد تا ۸ آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: امسال این جشنواره در تقویم جشنواره‌های ملی ثبت شد و به همت اداره کل هنر‌های وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی از سال آینده به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد و شاهد حضور آثاری از کشور‌های دیگر در استان یزد خواهیم بود.

وی برگزاری این جشنواره را نمونه‌ای از تلاش هنرمندان و مسئولان برای رونق دادن فضای هنری و فرهنگی یزد دانست و ضمن تقدیر از اقدامات آن‌ها ادامه داد: در حوزه تئاتر اقدامات خوبی انجام شده و آثار خوبی نیز برای تولید آثار و برگزاری جشنواره‌ها انجام شده و شاهد پویایی این عرصه هستیم.
حضور ۱۲۰ هنرمند در ششمین جشنواره تئاتر خیابانی زندگی یزد

عابدی با بیان اینکه داوران جشنواره را داریوش نصیری، سعید نجفیان و مهدی صالحیار بر عهده دارند، ادامه داد: برای برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی چتر زندگی شاهد حضور ۱۲۰ هنرمند از برخی استان‌های کشور در یزد هستیم.

مصطفی زارع‌زاده، رئیس سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری یزد نیز در این نشست، با بیان اینکه این جشنواره در روز‌های ۶ تا ۸ آبان‌ماه برگزار می‌شود، ابراز امیدواری کرد با برگزاری این جشنواره به صورت بین‌المللی در سال‌های آینده شاهد درخشش این تئاتر در شهر میراث جهانی یزد باشیم.

اجرای ۱۴ اثر در جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی یزد

وی افزود گفت: در این جشنواره ۹ اثر از سایر استان‌ها و پنج اثر از یزد به اجرا در خواهد آمد و حضور این هنرمندان از سایر استان‌ها در یزد، باعث انتقال تجربیات در سطح هنر و تئاتر برای فعالان این عرصه خواهد بود.

زارع‌زاده عنوان کرد: یکی از اجرا‌های این جشنواره در بافت تاریخی برای داوری در نظر گرفته شده است و دو اجرا نیز به صورت عمومی در سطح شهر و ساعات عصر برگزار خواهد شد و این جشنواره اجرا‌هایی نیز صبح‌ها برای برخی مدارس و دانشگاه‌ها دارد.

اجرای عمومی آثار جشنواره در پارک ملی و آزادگان یزد

حمید زارع، دبیر برگزاری ششمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی یزد نیز در این نشست نیز با بیان اینکه محور این جشنواره خانه و خانواده است، گفت: با فراخوانی که صورت گرفت ۱۱۸ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که در نهایت ۱۴ آثار برای اجرا انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه همه آثار جشنواره مخصوص این رویداد و متناسب با زیست بوم یزد ارائه شده و در هیچ جشنواره دیگری به اجرا در نیامده است، ادامه داد: اجرای اصلی این جشنواره در محل بافت تاریخی جنب زندان اسکندر و اجرا‌های عمومی در پارک ملی و آزادگان یزد و صبح‌ها نیز در مدارس و دانشگاه‌ها خواهد بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار