خبرهای داغ:
مسئول دارالقرآن بسیج گفت: یکی از محوری‌ترین فعالیت‌های دارالقرآن بسیج تبدیل پایگاه‌های بسیج به دارالقرآن است.
کد خبر: ۹۵۵۰۱۲۵
|
۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام لیمویی مسئول دارالقرآن بسیج در نشست خبری اختصاصی با خبرگزاری بسیج عنوان کرد: با عنایت به فرمایشات سال‌های گذشته مقام معظم رهبری نسبت به مطالبه ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم به جهت استحکام بخشی اجتماعی، برنامه تربیت حفّاظ قرآن کریم در دستور کار ما قرار گرفت.
وی افزود: در سال‌های اخیر، حدود ۲۰ هزار مربی قرآن تربیت شده‌اند که البته نیاز به تربیت و ارتقای مربی‌های قرآن کریم و نیز افزایش تعداد کمّی این مربیان وجود دارد.

هر پایگاه بسیج یک دارالقران شعار اصلی و محوری ما خواهد بود
مسئول دارالقرآن بسیج گفت: برای تحت پوشش قرار دادن همه پایگاه‌های بسیج و مساجد، تربیت مدرس و مربی قرآنی را شروع کردیم.

وی خاطر نشان کرد: مدرک مدرس قرآن بالاترین مدرک قرآنی است که یک مربی قرآن می‌تواند کسب کند. در همین راستا، سال گذشته حدود ۱۵۰ مدرس تربیت کردیم. امسال نیز از ۶ آبانماه تا ۱۱ آبان دوره تربیت مدرس با حضور ۱۵۰ نفر از افراد برگزیده‌ای که از بین ۱۶۰۰ نفر ثبت نام کرده بودند در قم برگزار خواهد شد.

باید در همه استان‌ها به اندازه‌ی کافی مدرس داشته باشیم که بتوانند دوره‌های تربیت مربی قرآن را برگزار کنند.
وی اذعان داشت: الان متاسفانه مدرس قرآن کافی در سراسر کشور نداریم و استان‌ها مجبورند از تهران یا قم مدرس دعوت کنند.
حجت الاسلام لیمویی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه حضرت امام خمینی(ره) بسیج را شجره طیبه خواندند که مطابق آیات قرآن «اصلها ثابت و فرعها فی السماء» است؛ تاکید کرد: بسیج بایستی نیرو‌های مقاوم و استوار و ثابت قدم در راه مستحکم و صراط مستقیم اسلام و انقلاب داشته باشد و شاخص‌ترین آیه‌ای که مسیر ما را روشن می‌کند آیه شریفه: «إنَّ هذا القرآن یهدی للتی هی اقوم» است که بیان می‌دارد اگر کسی بخواهد به راه مستحکم‌تر و اقوم برود تنها راه آن قرآن است.
وی گفت: متاسفانه یکی از شِکوه‌های پیامبر رحمت در سرای آخرت مهجوریت قرآن است. «و قال الرسول یا رب إنّ قومی اتخذوا هذا القران مهجوراً» و همچنین اضافه کرد: خوشبختانه در سند اعتلای بسیج به مسأله قرآن و تربیت ۱۰ میلیون حافظ اهتمام ویژه‌ای شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها