استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز به تکیه بر تولیدات داخل کشور داریم و بخش کشاورزی می تواند به عنوان مهمترین بخش در عرصه های اقتصادی کشور نقش ایفا کند.
کد خبر: ۹۵۵۱۸۷۰
|
۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، محمد کرمی امروز در نشست شورای هماهنگی معاونین و مدیران جهادکشاورزی استان با حمایت از ملت فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و با اشاره به اهمیت حوزه کشاورزی در تامین امنیت غذایی و تامین نیازهای اساسی مردم گفت: امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز به تکیه بر تولیدات داخل کشور داریم و بخش کشاورزی می تواند به عنوان مهمترین بخش در عرصه های اقتصادی کشور نقش ایفا کند.

محمد کرمی افزود: ارتقای سلامت جامعه با تامین محصولات سالم و ارگانیک امکان‌پذیر است و ارتقای سلامت محصولات تولیدی با ارتقا دانش تولید کنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی محقق خواهد شد.

وی با تقدیر از عملکرد سازمان جهاد کشاورزی در راستای توسعه بخش کشاورزی، تسریع در روند سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، تامین به موقع تسهیلات و رفع موانع تولید را خواستار شد و تصریح کرد بخش کشاورزی سیستان وبلوچستان ظرفیت های ممتازی برای نقش آفرینی درارتقای ضریب خوداتکایی کشور به تولید محصولات داخلی را داراست.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست باقدردانی از حمایت های همه جانبه استاندار از فعالیت های بخش کشاورزی و سرمایه گذاری در این بخش برای ارتقا امنیت غذایی در استان، در گزارشی شاخص ترین اقدامات سازمان جهادکشاورزی را در زیر بخش‌های دام و طیور، زراعت و باغبانی، آب وخاک، امور اراضی، توسعه بازرگانی، ترویج و آموزش پرداخت.

سید محمدرضا سید حسینی افزایش ۱۸ درصد جوجه ریزی در واحدهای مرغداری و ۳۶ درصدی احداث گلخانه، افزایش کشت قراردادی و صادرات محصولات کشاورزی، آغاز کشت در دیمزارها در سطح ۱۰ هزار هکتار برای اولین بار در استان، اجرای کشاورزی حفاظتی در سطح ۱۰ هزار هکتار، تامین و تدارک حدود ۵۰ هزار تن انواع کود، تامین ۱۰ هزار تن نهاده دامی یارانه دار برای دامداران منطقه سیستان، هوشمند سازی یکصد هکتار از اراضی کشاورزی تحت پوشش سیستم های نوین آبیاری و تولید ۴۰ هزار اصله نهال کشت بافت موز در مرکز تحقیقات بلوچستان برای اصلاح و جایگزینی باغات موز به ارقام تجاری اشاره کرد.

ارسال نظرات