خبرهای داغ:

اجرای 421 عنوان برنامه و فعالیت در استان سمنان به مناسبت هفته کتاب

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان از برگزاری 421 عنوان برنامه و فعالیت در طول هفته کتاب و کتابخوانی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۵۲۷۸۵
|
۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان در نشست خبری که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در سالن جلسات اداره کل نهاد کتابخانه های عمومی استان سمنان برگزار شد، اظهار کرد: از 23 تا ۳۰آبان ماه هفته کتابخوانی نامگذاری شده است.

وی با اشاره به شعار هفته کتاب با عنوان« آینده خواندنی است»، گفت:  استان سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شده است و این امر حاصل تلاش مجموعه فعالان فرهنگی است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان با اشاره به همسویی دستگاه های فرهنگی و نهاد کتابخانه های عمومی این استان در راستای اجرای برنامه های فرهنگی و ترویجی گفت: یکی از شاخص های مهم دولت سیزدهم توجه توسعه عدالت فرهنگی و از جمله راهبردها و اولویت های این دولت تکمیل و تجهیز کتابخانه ها در کشور است.

طاهریان با بیان اینکه استان سمنان به عنوان استان برتر در حوزه کتاب معرفی شده است، گفت: مشکلات و مسائل کتابخانه های استان سمنان شناسایی و احصا شده است و مقرر شده است این مشکلات در دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان سمنان برطرف شوند.

وی  با بیان اینکه کتابخانه‌ ها بزرگترین شبکه فرهنگی کشور هستند، گفت: در استان سمنان 56 کتابخانه نهادی شهری و روستایی، 17 کتابخانه مشارکتی شهری و روستایی و سه کتابخانه مستقل وجود دارد و باید گفت در مجموع 76 کتابخانه نهادی، مشارکتی و مستقل در مناطق شهری و روستایی استان سمنان وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان با اشاره به عضویت 50 هزار و 198 نفر در کتابخانه های این استان گفت: یک میلیون و 55 هزار و 915 نسخه کتاب در کتابخانه های استان سمنان وجود دارد.

طاهریان با اشاره به جمعیت 752 هزار نفری استان سمنان عنوان کرد: به ازای هر یک نفر در این استان بیش از یک و نیم جلد کتاب موجود است.

وی با اشاره به اینکه تمامی فعالیت های فرهنگی در سامانه ای به نام سامان ثبت می شود، گفت: ویژه برنامه های متعدد و متنوعی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی از سوی نهاد کتابخانه های عمومی استان سمنان تهیه و تدارک دیده شده است که این برنامه ها از یوم الله 13 آبان ماه در استان سمنان آغاز و تا پایان این ماه نیز ادامه دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان با اشاره به اجرای 421 برنامه و فعالیت به مناسبت هفته کتابخوانی خاطرنشان کرد: به صدا درآمدن زنگ کتاب و کتابخوانی در مدارس، تقدیر از نویسندگان و پیشکسوتان عرصه کتاب، برگزاری نمایشگاه کتاب، تجدید میثاق با شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا، برپایی لیگ کتابخوانی با همکاری آموزش و پرورش با   حضور دانش آموزان ، برپایی جشن کتاب در روستا و افتتاح بوستان کتاب، ثبت نام عضویت رایگان در طی ۳ روز در تاریخ های ۲۳ تا ۲۵ آبان ماه از جمله برنامه های شاخص این هفته خواهد بود.

طاهریان تأکید کرد: روشن ماندن چراغ کتابخانه ها و افزایش آمار کتابخانه و کتابخوان مستلزم تأمین منابع ریالی است.

وی در مورد تخصیص عوارض شهرداری ها به کتابخانه ها گفت: نیم درصد از درآمد شهرداری ها باید به کتابخانه ها اختصاص پیدا کند و ما از شهرداری های شهرهای بزرگ استان سمنان همچون سمنان، دامغان، شاهرود و گرمسار انتظار داریم این حق مسلم کتابخانه ها را به طور کامل و جامع و به موقع پرداخت کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار