خبرهای داغ:
گزارش/

همدان پیشگام در احداث نیروگاه‌های خورشیدی در کشور

همدان- استان همدان یکی از پیشگامان استفاده از انرژی خورشیدی در حوزه تولید برق و احداث نیروگاه‌های خورشیدی در کشور است.
کد خبر: ۹۵۵۴۱۷۱
|
۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۶

همدان پیشگام در احداث نیروگاه‌های خورشیدی در کشور

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، احداث و افزایش ظرفیت نیروگاهی کشور یکی از مهم‌ترین اقدام‌های وزارت نیرو برای تأمین برق پایدار در همه بخش‌های کشور بوده است، چراکه تامین برق متناسب با نیاز بخش صنعت و کشاورزی می‌تواند زمینه رشد تولید در این دو بخش را نیز فراهم کند.

با توجه به مزایای نیروگاه‌های خورشیدی یکی از راه‌های افزایش ظرفیت تولید برق، احداث و توسعه ظرفیت این نوع نیروگاه‌ها در کشور است که با توجه به موقعیت استان همدان و بهره‌مندی آن از روز‌های آفتابی این مهم در دستور کار شرکت توزیع نیروی برق استان قرار گرفت.

در استان همدان طی سال‌های اخیر گام‌های موثری در حوزه احداث و توسعه ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی برداشته شده و در حال حاضر ۴۸.۹ مگاوات برق از طریق صفحه‌های خورشیدی در استان همدان تولید می‌شود و استان همدان یکی از پیشگامان استفاده از این انرژی خدادادی در حوزه تولید برق و احداث نیروگاه‌های خورشیدی در کشور است.

همدان پیشگام در احداث نیروگاه‌های خورشیدی در کشور

در این راستا گفتگویی با مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان داشتیم که در ادامه آمده است.

علی سهرابی بیدار، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در این راستا به خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان گفت: در استان همدان در حوزه تولید انرژی‌های تجدیدپذیر و توسعه ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی گام‌های موثری برداشته شده که علاوه بر تامین برق پایدار، جهش تولید را نیز به دنبال داشته است.

وی افزود: سهم نیروگاه خورشیدی استان همدان نسبت به کل نیروگاه‌های خورشیدی بهره‌برداری شده در کشور برابر ۱۱ درصد است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با تاکید بر اینکه همزمانی پیک تولید نیروگاه‌های خورشیدی با پیک بار شبکه سراسری، نقش بسزایی در تولید برق در پیک بار شبکه دارد، گفت: در استان همدان بیش از ۲.۱ درصد از کل انرژی مصرفی در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۲ توسط نیروگاه‌های خورشیدی تامین شده است.

وی با تاکید بر اینکه انرژی برق پیش نیاز مهمی در پیشرفت حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و رفاهی در همه جوامع و کشور‌ها محسوب می‌شود، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر را از برنامه‌های محوری کشور‌ها برشمرد و گفت: هشت نیروگاه انرژی خورشیدی در استان با ظرفیت تولید ۴۸.۹ مگاوات انرژی خورشیدی در استان همدان به وزارت نیرو اضافه شده است.

سهرابی بیدار با بیان اینکه ۴ نیروگاه مقیاس کوچک (DG و CHP) با محوریت تامین بار مراکز صنعتی با مجموع ظرفیت ۱۷.۷ مگاوات در سطح استان احداث و بهره‌برداری شده است، یادآور شد: ۷۶۰ کیلووات نیروگاه خورشیدی در مراکز صنعتی و ۳۱۰ کیلووات نیز در مراکز خدماتی و رفاهی و ۳۷۵ کیلووات در منازل مسکونی نصب و بهره‌برداری شده است.

همدان پیشگام در احداث نیروگاه‌های خورشیدی در کشور

گزارش از: طیبه یوسفی مظاهر

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار