سردار فقیری گفت: هفته بسیج بهترین فرصت است تا فرهنگ و تفکر بسیجی، اهداف، عملکرد بسیج و منویات مقام معظم رهبری را در مدت یک ساله فعالیت های این نهاد مطرح و بیان کنیم.
کد خبر: ۹۵۵۴۳۹۱
|
۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۳

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، سزدار عوضعلی فقیری، معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان به همراه دست اندرکاران ستاد هفته بسیج با مدیر کل و معاونین صداوسیمای استان سیستان و بلوچستان به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج به منظور هماهنگی بیشتر و پوشش خبری و رسانه ای بهتر دستاوردها و برنامه های این نهاد مقدس و مردمی دیدار و گفتگو کردند.

سردار عوضعلی فقیری، معاون هماهنگ کننده سپاه و بسیج در این دیدار ضمن تبریک فرارسیدن هفته بسیج و گرامیداشت یادو نام شهدا گفت: هفته بسیج بهترین فرصت است تا فرهنگ و تفکر بسیجی، اهداف، عملکرد بسیج و منویات مقام معظم رهبری را در مدت یک ساله فعالیت های این نهاد مطرح و بیان کنیم.

بسیج قبل از طرح تحول سند اعتلای بسیج، ماموریت و رسالت آن متفاوت شده و کار را سخت کرده و بر همین اساس بایدماموریت و رسالت امروز بسیج مطرح شود تا نسل جوان بدانند و آگاه شوند که ماموریت و رسالت این نهاد با دهه های اولتغییر کرده و با آن آشنا شوند.

وی با تاکید بر این مطلب که بسیج شجره طیبه و نهادی مردمی و انقلابی است افزود: امروز بسیج تخصصی شده و از بعد نظامی جدا شده  است.

سردار فقیری با اشاره به این مطلب که دوسال است که برنامه های بسیج توسط قرارگاه ها پیگیری می شود ادامه داد: شعار کلی هفته به نام بسیج امید ملت ایران است که ویژه برنامه های این هفته از 29 آبان آغاز و تا5 آذرماه در یازده قرار گاه بر اساس شعار روز اجرا می شود.

این مسئول به اجرای برنامه های هفته بسیج سال جاری در سه قالب برنامه های قبل از هفته، روزشمار در حین هفته و بعد از هفته بسیج اشاره و بیان کرد: فضا سازی ادارات، فضا سازی سطح شهر، دیدار با مدیر کل صدا و سیما، برگزاری نشست خبری، دیدار با ائمه جمعه و جماعات در سطح استان از برنامه های اجرایی قبل از هفته بسیج است.

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان ادامه داد: آغاز دیدار رویداد فتح قله ها، افتتاح مرکز جراحی و دیالیز جنوب شرق کشور، دیدار ده میلیونی بسیجیان با رهبرمعظم انقلاب، توزیع 78 هزار بسته معیشتی،دیدار با خانواده معظم شهدا، برگزاری نشست های جهاد تبیین و روشنگری، غبارروبی گلزار شهدا، همایش های پیاده روی خانوادگی، از مهم ترین برنامه های اجرایی در طول هفته و بر اساس روزشمار است.

این مسئول تصریح کرد: 30عنوان برنامه در نواحی، 60 عنوان برنامه در سطح پایگاه ها، 30عنوان برنامه در مرکز استان و 66عنوان برنامه مشترک با تهران اجرا می شود.

فقیری گفت: برای هرچه با شکوهتر برگزار شدن برنامه های هفته بسیج 9قرار گاه فعال شده اندکه مهمترین فعالیت این قرارگاه ها  محرومیت زدایی، اردوهای تعالی بخش، اردوی راهیان نور راهبان، پیشرفت و راویان سلیمانی می باشد.

علی کیخا، مدیرکل صداوسیمای استان سیستان وبلوچستان نیز در این دیدار ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت:در جلسه قبلی که پیرامون برنامه های هفته بسیج برگزار شد، این دغدغه در مجموعه اعضا وجود داشت؛ که امسال چگونه می توان روایت مناسب تر وجامع تر نسبت به اتفاقات هفته بسیج داشت.

وی افزود: موضوعات مختلفی در رابطه با این هفته مطرح است، که باید به همه آنها در کنار هم پرداخته شود.

کیخا از مهمترین موضوعات مطرح را مسئله فلسطین و غزه و نیز جهادتبیین عنوان کرد و یادآورشد: موضوع جهادتبیین که سال قبل مقام معظم رهبری(حفظه الله) عنوان کردند، همچنان باید محور فعالیتهای رسانه ای باشد.

مدیرکل صدا وسیما با بیان اینکه سپاه و بسیج همواره مورد هجمه دشمن بوده وهست، اذعان داشت: سپاه و بسیج ستون خیمه نظام وانقلاب است و دشمن با این سراب که اگربتواند سپاه و بسیج را نابود کند خیمه نظام وانقلاب را متزلزل خواهد کرد، هجمه های سنگینی نسبت به سپاه وبسیج دارد.

وی باتاکید این مطلب که برای این هفته دو جدول برنامه ای با دو رویکردتنظیم شده است، تصریح کرد: هفت روز هفته بسیج که هرروز آن دارای یک عنوان واتفاق است، برای روایت هر روز آن خبر محور قرار گرفته است.

کیخا با اشاره به تجربه عملکرد خوب و مناسب در هفته دولت و نیز هفته دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: یک بسته مختص هفته بسیج مجزا ومتفاوت از اخبار استان با فرمت مناسب این هفته طراحی شده است که به واسطه اهمیت این هفته اخبار هفته بسیج و رویدادها را روایت خواهد کرد.

موضوع گنجاندن برنامه های هفته بسیج در دل برنامه های پر مخاطب صدا و سیمای استان، رویکرد مهم دیگری بود که مدیر کل صدا وسیما به آن اشاره کرد و افزود:بر اساس اهمیت و مدلی که طراحی شده در این برنامه ها مسئولین و هیئت رئیسه حضور خواهندداشت و دو گفتگوی ویژه خبری هم برای ایام طراحی شده است.

وی خاطرنشان کرد: همه برنامه های این هفته با آلارام هفته بسیج در تایم زمانی مناسب پخش خواهد شد.

کیخا با اشاره به اجرای گروههای سرود موفق بسیج، تئاتر، اسندآپ کمدی.... و معرفی و طرح زحمات بسیجیان،و نیز فرمت متفاوت برنامه های هفته بسیج اذعان داشت: این برنامه بدون گفتگو محوری با فضایی پر نشاط و شاد در یک سالن مناسب با دکور و فضا سازی و به صورت پخش مستقیم و زنده با محوریت بسیج، خواهد بود.

مدیر کل صدا و سیما در انتها از پیشنهاد نام های پیشگامان رهایی و نوای دلنشین برگرفته از سخنان امامین انقلاب برای این برنامه گفت و افزود: این برنامه شادبا نزدیک شدن به ایام فاطمیه اول در روزهای انتهایی هفته بسیج به حرمت این ایام از رنگ و بوی فاطمی بهره مند می شوند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار