امام جمعه ایلام گفت: دشمن در تلاش برای ایجاد الگوهای دروغین برای جوانان و نوجوانان است بنابراین همه باید مراقب باشیم.
کد خبر: ۹۵۵۴۴۱۵
|
۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،حجت‌الاسلام‌والمسلمین اله‌نور کریمی‌تبار در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به میلاد باسعادت حضرت زینب کبری (س)، اظهار کرد: آن حضرت تربیت شده خانه وحی، بهترین الگوی برای دختران، همسران، مادران و زنان در جامعه اسلامی است.  

 

امام جمعه ایلام با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد فاصله بین نسل جوان و چنین الگوهای ارزشمندی، ابراز کرد: دشمن در تلاش است به‌جای چنین شخصیت‌هایی، افرادی که ارتباط باخدا ندارند و کسانی که از تعالی انسانی و شرافت بشری به‌دور هستند را به طرق مختلف به‌عنوان الگو و اسوه جوانان معرفی کنند.  

 

 

 

 

 

ویبا تأکید بر اینکه باید مراقب بود و تلاش کرد که هرچه می‌توانیم خود را به سیره اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) و امامان معصوم (ع) نزدیک کنیم، گفت: با توجه نقشی که حضرت زینب (س) به‌عنوان یک الگو در کربلا داشت، روز میلاد مبارک آن حضرت را به‌عنوان روز پرستار نام‌گذاری کرده‌اند، پرستاران، فرشته‌های نجات بیماران هستند و از زحمات این قشر پرتلاش تقدیر و تشکر می‌کنیم.   

 

کریمی‌تبار با اشاره به اینکه دشمن به دنبال این است که بخشی از سرمایه‌های ارزشمند انسانی کشور را به سمت‌وسوی خود جذب کند، افزود: دشمن نخبه‌های علمی، پزشکان متخصص و فوق‌تخصص و جامعه پرستاری را هدف قرار داده و لازم است که مسئولان تصمیم‌ساز کشور تلاش کنند از تحقق برنامه‌های دشمن پیشگیری کنند. 

 

 وی تصریح کرد: مسئولان بایستی با ایجاد انگیزه برای این اقشار اثرگذار، از خروج این سرمایه از کشور جلوگیری کنند، طبیعتاً این افراد، دلبستگی به آب‌وخاک کشور دارند و مایل نیستند که درد غربت و زندگی در بین اجانب را به پذیرفته و زخم‌زبان آنها و نگاه‌های تحقیرآمیز آنها را تحمل کنند.  

 

امام‌جمعه ایلام یادآور شد: عواملی که موجب می‌شود این افراد خانه و کاشانه خود را ترک کنند، بایستی برطرف شود، مشکلات آنان مورد رسیدگی قرار گیرد تا طعمه صیادانی نشوند که می‌خواهند به جمهوری اسلامی ضربه بزنند.

 

 کریمی‌تبار بیان کرد: برای یک نخبه میلیاردها ریال هزینه می‌شود، و وقتی می‌خواهد به ثمر بنشیند و مردم از ثمرات و جمهوری اسلامی از برکات آن برخوردار باشد چرا باید این فرصت را به دیگران داد تا این میوه را در سبد خود قرار دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار