فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران گفت: تابوی اینکه بانوان ایرانی در محدودیت هستند شکسته شده است، چراکه هیچ محدودیتی در هیچ رشته ورزشی برای بانوان وجود ندارد.
کد خبر: ۹۵۵۴۶۷۵
|
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸

   سردار احمد ذوالقدر، فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران ظهر امروز در آیین افتتاحیه مسابقات ورزشی بانوان بسیجی در شهرستان دماوند اظهار کرد: همه ملت ایران یک روح و جسم واحد هستند و امروز ورزشکاران بسیجی به استانی سفر کرده‌اند که ۳۶ هزار شهید دارد از رئیس جمهور شهید تا بانوان، کودکان و پدر و مادر شهید دارد.

وی افزود: از این تعداد شهید والامقام، 24 هزار شهید متعلق به تهران بوده و بزرگترین مقبره شهدای جهان در بهشت زهرا(س) قرار دارد؛ ورزشکاران کشور امروز در استانی قدم گذاشته‌اند که بیش از 3 هزار شهید دانش‌آموز دارد و در زمانی که کشور مورد حمله دشمن قرار گرفت، اقشار مختلف این استان با همت بزرگشان به جبهه‌ها رفتند و سختی را به جان خریدند و آرامش را برای مردم به ارمغان آوردند.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران گفت: قبل از اینکه مسابقات ورزشی آغاز شود، باید بدانیم که همه ورزشکاران و ملت ایران قهرمان هستند؛ از نظر ما همه دختران ایران اسلامی که امروز حضور دارند، قهرمان هستند.

ذوالقدر تصریح کرد: امروز آمریکا، اسرائیل و اروپا، شما را قهرمان اندیشه و فکر می‌دانند؛ اگر فرصتی بود که فکر و اندیشه ورزشکاران این مراسم بیان شود، خواهید دید که بسیاری از آزادی‌خواهان جهان دوست دارند که جای آنان باشند.

وی بیان کرد: امروز تابوی اینکه بانوان ایرانی در محدودیت هستند شکسته شده است و این موضوع امروز با حضور بانوان در دماوند نمایان است. چراکه هیچ محدودیتی در هیچ رشته ورزشی برای بانوان وجود ندارد و امکان حضور برای همه بانوان در عرصه‌های ورزشی فراهم است.

 بالاتر از قهرمانی، مقام پهلوانی و معرفت است

 

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران در ادامه به بیان توصیه‌هایی پرداخت و افزود: امروز هر کسی که در رشته ورزشی قهرمان می‌شود، قابل تقدیر است، اما بالاتر از قهرمانی، مقام پهلوانی، معرفت و دستگیری است.

ذوالقدر با بیان اینکه مقام پهلوانی برای کسی است که دست ضعیفان را بگیرد، گفت: افراد باید بتوانند در اوج قهرمانی با هموطن و افراد مختلف جامعه تواضع داشته باشد؛ بانوان ورزشکار می‌توانند امروز در کنار مقام‌های خود، یک پهلوانی و بزرگی ایجاد کرده و به کسانی که نیازمند و ناتوان هستند، کمک کنند و این کمک می‌تواند مالی، ذهنی و حتی قلبی باشد و امروز قلب همه ما برای فرزندان و مادران غزه می‌تپد.

وی مقام پهلوانی را بالاتر از مقام قهرمانی دانست و تصریح کرد: یک قهرمان همانطور که با تمام قدرت در میدان مسابقه با حریف خود مبارزه می‌کند، باید مقابل ضعیفان تواضع داشته باشد و قلبش برای آنان بتپد.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران تأکید کرد: اگر امروز قهرمانی بانوان همراه کسب مقان پهلوانی باشد، یقیناً با توجه به اینکه نسل بعدی در دامان این ورزشکاران پرورش پیدا می‌کنند، ما در آینده شاهد قهرمانان و پهلوانانی خواهیم بود که می‌توانند بشریت را نجات دهند.

 

 

ارسال نظرات