مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج خمین با تاکید بر اینکه سکوت در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی حرام و غیرقابل‌توجیه است، گفت: رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل باید بداند امروز روحیه زینبی در وجود هر مسلمان و آزادیخواه حاکم است.
کد خبر: ۹۵۵۴۷۴۳
|
۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰

حجت‌الاسلام محمدسعید خزائی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج خمین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی در خمین در آستانه سالروز ولادت حضرت زینب کبری (سلام‌الله علیها) گفت: اوج حضور و نقش‌آفرینی حضرت زینب (سلام‌الله علیها) در بین امت مسلمان بعد از به شهادت رسیدن برادران و برادر زادگان و افراد دیگری از بنی‌هاشم و در رأس همه امام حسین علیه‌السلام است، در آن روزها که مصیبت‌ها مثل شن‌های بیابان بر خاندان بنی‌هاشم فرود می‌آمد، حضرت زینب سلام‌الله علیها یک‌ لحظه هم زبان به شکایت نگشود.

وی افزود: ایشان در اوج تنهایی و بی‌کسی، کودکان و زنان و باقی‌ماندگان شهدای کربلا را مدیریت می‌نمود و بیماران را پرستاری می‌کرد و ذره‌ای تردید به راه امام شهید خود نداشت؛ برای آن امام مظلوم لب به سخن می‌گشود و ضمن تبیین حقایق، دشمنان خود را سرزنش می‌کرد و ترسی از هیچ‌ کسی نداشت، این بانوی بزرگوار در همه روزهای محنت‌بار بعد از عاشورا، حتی نمازهای مستحبی مثل نماز شب خود را ترک نکرد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج خمین تصریح کرد: حضرت زینب (سلام‌الله علیها) در سخنرانی خود در کوفه و شام و در طول مسیر اسارت با تکیه بر قرآن، پایه‌های سست اموی را متزلزل نمود، به شکلی که راوی این جریان تاریخی می‌گوید چنان فصاحت و بلاغت داشت که گمان کردیم امام علی علیه‌السلام زنده شده است، چراکه ایشان تربیت‌یافته خاندان عصمت و طهارت است، تربیت‌یافته علی و فاطمه است، زانوی ادب در برابر حسنین زده و از نورشان اقتباس کرده است.

حجت‌الاسلام خزائی اضافه کرد: روحیه جهادی و شهادت‌طلبی، تبلیغ و تبیین، استکبارستیزی و روحیه مقاومت در برابر دشمنی دشمنان و همچنین مدیریت و سرپرستی و پرستاری از اطرافیان خود، در اوج حاکمیت شرایط بسیار سخت، از ویژگی‌های این بانوی مکرمه است.

وی افزود: امروز و در غزه صهیونیست‌ها بی‌رحمانه زنان و کودکان بی‌دفاع را می‌کشند و منازل و زیرساخت‌های آن‌ها را نابود می‌کنند و حتی به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها رحم نکرده و آنجا را به پادگان نظامی تبدیل کردند، پزشکان و پرستاران و مجروحین در بیمارستان‌های غزه را محاصره  و ناجوانمردانه از ورود هرگونه مواد غذایی و دارو ممانعت می‌کنند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج خمین گفت: رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل باید بداند امروز روحیه زینبی در وجود هر مسلمان و آزادیخواه حاکم است. امروز دیگر سکوت در برابر جنایت‌های آن‌ها حرام و غیرقابل‌توجیه است.

وی خاطرنشان کرد: امروز همان صدای بلند زینب کبری (سلام‌الله علیها) در جهان طنین‌انداز است، «فَکِد کَیْدک وَاسْعَ سَعْیک و ناصِبْ جُهْدَک فوالله لا تمحُو ذکرنا و لا تُمیتُ وَحْیَنا»«هر چه می‌توانی نقشه بکش و تلاش کن و بکوش، به خدا سوگند یاد ما محو شدنی نیست و وحیِ ما را هم نمی‌توانی از میان برداری» و این وعده الهی است که یهود کینه‌توزترین‌ نسبت به مؤمنین است؛ پیروزی نهایی از آن مسلمانان فلسطین خواهد بود و از بین رفتن این رژیم غاصب قطعی است، 

انتهای پیام/

ارسال نظرات