تبریز- فرمانده سپاه عاشورا با اهلام اینکه هفته بسیج از ۲۹ آبان آغاز و تا پنجم ادامه دارد، بسیج را از متن مردم و مایه امنیت کشور عنوان کرد.
کد خبر: ۹۵۵۵۰۰۴
|
۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، اصغر عباسقلی زاده مروز در جمع خبرنگاران، افزود: در سایه  این امنیت و اقتدار است که ابرقدرت ها عقب نشینی کرده و نظام سلطه جرات نمی کند نگاه چپ به کشورمان داشته باشد.

وی مردم را مهم ترین رکن کشور دانست و اظهارداشت: ۴۵ سال است در تحریم ها و فشارهای مختلف هستیم و یک روز فارغ از آن نبودیم و علیرغم آن مردم قدمی عقب ننشستند هرچند نارضایتی هایی دیده می شود که  این نارضایتی هانتیجه ناکارامدی برخی هاست.

 سردار عباسقلی زاده اضافه کرد: مردم مشکلات اقتصادی و معیشتی دارند و ۱۵ سال رهبر انقلاب شعارهای سال را حول محور اقتصاد و رونق تولید و رفع تورم ها اعلام کردند ولی برخی مسئولان نه تنها توجه نکردند بلکه کارشکنی و بی توجهی کردند.

وی در ادامه بسیج را نیروی مخلص، صادق و عاشق خدمت خواند و گفت: بسیج ۴۴ سال است در برهه های مختلف خدمات ارزشمندی ارائه کرده، در همه عرصه های مورد نیاز کشور حضور یافته و نقش آفرینی کردند که 
 ورود بسیج در واکسیناسیون فلج اطفال و قطع آن از کشور و دوران کرونا از آن جمله است که توانست خدمات درخشانی از خود به جا بگذارد.

سردار عباسقلی زاده از اجرای بیش از یکهزار و۲۲۰ عنوان برنامه در هفته بسیج امسال خبر داد و گفت: شعار امسال هفته بسیج با عنوان «بسیج امید ملت ایران» نامگذاری شده و این برنامه ها در ۱۹ناحیه مقاومت و ۲۲ قشر بسیج و پایگاه های سراسر استان برگزار می شود.

وی به طرح های بسیج سازندگی و محرومیت زدایی سپاه عاشورا اشاره و بیان کرد: تاکنون برای فعالیت هایی که در این راستا صورت گرفته است یکهزار و ۸۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است که از آن جمله می توان بسته های معیشتی، غذای گرم، بسته های تحصیلی و کمک به آزادی زندانیان غیر عمد را نام برد.

سردار عباسقلی زاده تهیه و اهدای ۲۹۹ جهیزیه، تهیه اقلام اساسی برخی از خانوارهای کم برخوردار مانند یخچال، گاز و ...، ساخت ۱۲۰ واحد و مرمت ۱۴۰ واحد را از دیگر اقدامات سپاه عاشورا در راستای محرومیت زدایی برشمرد.

فرمانده سپاه عاشورا ایجاد اشتغال مستقیم برای  یکهزار و ۶۶ نفر و یکهزار و ۶۴ نفر به طور غیرمستقیم را ازدیگر اقدامات بسیج سازندگی در راستای اشتغال زایی اعلام و بیان کرد: برای ایجاد این تعداد اشتغال  ۵۳۰ میلیارد ریال تسهیلات ارایه شده است.

سردار عباسقلی زاده کمک به زلزله زدگان خوی در قالب ۲۰ نوع خدمت را نز از دیگر اقدامات سپاه عاشورا نام برد که توسط گروه های جهادی، بسیج دانشجویی و مواکب ارائه شده است.

وی تعهد ۷۱۳ باب مسکونی برای محرومان را توسط نهادهای حمایتی از دیگر اقدامات در راستای محرومیت زدایی عنوان و بیان کرد: تعدادی از این واحدها ساخته و تحویل داده شده و باقی آن در حال ساخت است که ۲۰۰ واحد آن با کمیته امداد ساخته می شود.

سردار عباسقلی زاده آبرسانی به ۱۲۱ روستا در قالب بسبج آبرسانی توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، ساخت ۲۵ مرکز سلامت و ۱۶ خانه بهداشت،آموزش ۶۰ هزار نفر در روستاها توسط کارشناسان و پرستاران، بازسازی و تعمیر ۳۰ باب مراکز  مذهبی و مساجد،  سازماندهی۹۰ گلزار شهدا در شهرستان ها و روستاها، تعهد ساخت دوهزار مسکن ملی در سهند، ۲۵۰ واحد در مرند و آماده سازی ۱۳۲ هکتار زمین در مراغه و برخورداری ۸۱ خانوار از اجرای طرح حمایتی جهاد روشنایی را از دیگر اقداماتی عنوان کرد که توسط سپاه عاشورا انجام یافته است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها