فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رودبار جنوب؛
حاجب گفت: مجموعه‌ای مردم‌نهاد به صورت آتش به اختیار، خودجوش و مردمی برای رفع مشکلات کشور و پای کار آوردن مردم و سپردن سازوکار اداره کشور به مردم پیش‌قدم بوده است.
کد خبر: ۹۵۵۵۰۵۹
|
۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کرمان، اسلام حاجب فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رودبار جنوب در نشست خبری که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، با تبریک فرارسیدن چهل و چهارمین سالروز تشکیل بسیج مستضعفان، اظهار کرد: حماس که امروز خواب را از چشم رژیم صهیونیستی گرفته یکی از دستاوردهای مقاومت برگرفته از بسیج است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رودبار جنوب گفت: اقدامات کور رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن مردم مظلوم و کودکان و زنان بی‌گناه غزه به واسطه استیصال در مقابل رزمندگان جبهه مقاومت است که الگوگیری این جبهه رزمندگان ایرانی دفاع مقدس هستند.

وی افزود: زمانی که بسیج تشکیل شد، وظیفه صیانت و نگهبانی از دستاوردهای نظام و انقلاب را برعهده گرفت و اگر به نقش بی‌بدیل بسیج نگاه شود این نقش نه تنها قابل کتمان، پوشش و انکار هست بلکه این نقش پررنگی در ایجاد امنیت و آرامش خاطر در جامعه داشته است.

حاجب بسیج را یک تشکل مردمی سازمان یافته دانست و افزود: بسیج نقش پررنگی در امنیت داخلی و مقابله با ناآرامی ها و همچنین هشت سال دفاع مقدس و دفاع از کیان این مرز و بوم و جان و ناموس مردم داشته است که در این راه هزاران نفر از جوانان این کشور جان خود را تقدیم کردند.


وی تصریح کرد: تمام کسانی که دل در گرو این انقلاب دارند، بسیجی هستند و هدف از برگزاری هفته بسیج، معرفی بسیج و خدمات بسیج به مردم است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رودبار جنوب بیان کرد: هفته بسیج از ۲۹ آبان آغاز خواهد شد و شعار محوری هفته بسیج امسال «بسیج، امید ملت ایران است» است. هفته بسیج هر روز با عنوانی نام‌گذاری شده است و برنامه‌های مختلفی برای تجلیل و تکریم بسیجیان و معرفی فعالیت‌های بسیج ارائه خواهد شد.

حاجب ابراز کرد: وظیفه ما در مجموعه سپاه هدایت، حمایت و نظارت بر بسیجیان است؛ بسیج به عنوان مجموعه‌ای مردم‌نهاد به صورت آتش به اختیار، خودجوش و مردمی برای رفع مشکلات کشور و پای کار آوردن مردم و سپردن سازوکار اداره کشور به مردم پیش‌قدم بوده است.

این مقام مسئول افزود: بسیج نماینده و پاره تن مردم، از مردم، با مردم و برای مردم است؛ بسیج مظهر تحقق مردم سالاری دینی است؛ این‌ها تعریف‌هایی است که رهبری از بسیج داشته‌اند و ما نیز باید بسیج را به این نحو معرفی کنیم.

وی تاکید کرد: بسیجی مصالح مردم را در نظر می‌گیرد، مطالبه می‌کند و سعی می‌کند در راستای خدمت‌رسانی به مردم تلاش کند.


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رودبار جنوب برنامه‌های شاخص در هفته بسیج را بدین صورت تشریح کرد: روز اول هفته بسیج یعنی بیست‌ونهم آبان با عنوان «بسیج، جهاد، خدمت‌رسانی و سازندگی» نام‌گذاری شده است.


وی تصریح کرد: ۱۱ قرارگاه بسیج در شهرستان وجود دارد که هرقرارگاه برنامه خود را در این هفته اجرا می‌کند که بیش از ۵۰ برنامه شاخص و مختلف طبق برنامه ریزی اجرا خواهد شد.

حاجب به مهم‌ترین برنامه‌های هفته بسیج اشاره کرد و افزود: غبار روبی، سرکشی و یادواره شهدا، اعزام ۱۰ گروه جهادی به روستا‌های محروم، برگزاری نشست‌های بصیرتی، رزمایش کمک‌های مومنانه، اهدای جهیزیه، برگزاری مسابقات ورزشی، همایش پیاده روی خانوادگی، سرکشی از طرح‌های اشتغالزایی، برپایی میز خدمت، برپایی نمایشگاه و رونمایی از صنایع دستی، برگزاری شب شعر و خاطره، افتتاح خانه عالم و یک باب مسکن محرومین و در پایان برنامه‌ها تجمع پنج آذر و نمایش اقتدار بسیج می‌باشد.

انتهای خبر/پورحیدر

ارسال نظرات