محفل انس با قرآن مجید همزمان با هفته مبارک بسیج، همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء به یاد شهدای مظلوم غزه و برای پیروزی رزمندگان جبهه مقاومت در مسجدجامع شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۵۵۹۶۵
|
۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در این مراسم معنوی امام جماعت مسجد با گرامیداشت یادوخاطره شهدای مظلوم غزه،فلسطین و لبنان، فرارسیدن هفته مبارک بسیج برای پیروزی رزمندگان جبهه مقاومت و جنایات رژیم نابودی رژیم صهیونیستی و کودک کش اسراییل دعا کرد.
حجت‌الاسلام دکترسیدمهدی هاشمی، با تلاوت آیه 21 سوره میارک حشر" لَوْ أَنْزَلْنَا هَٰذَا الْقُرْآنَ عَلَىٰ جَبَلٍ لَرَأَيْتَهُ خَاشِعًا مُتَصَدِّعًا مِنْ خَشْيَةِ اللَّهِ ۚ وَتِلْكَ الْأَمْثَالُ نَضْرِبُهَا لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ" گفت: خداوند سبحان در این آیه شریفه می فرماید" اگر ما این قرآن (عظیم الشأن) را (به جای دلهای خلق) بر کوه نازل می‌کردیم مشاهده می‌کردی که کوه از ترس و عظمت خدا خاشع و ذلیل و متلاشی می‌گشت و این امثال را برای مردم بیان می‌کنیم باشد که اهل (عقل و) فکرت شوند".
کارشناس مسایل مذهبی،با اشاره به اینکه قرآن کریم قلب پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم تجلی کرد. اظهار داشت: درک عظمت قرآن کریم، منوط به معرفت قرآن در تمامی ابعاد دارد، یعنی شناخت حقایق و معارف غیبی، اسرار و حکم، شرایع و احکام، قصص و امثال، محکم و متشابه، تأویل و تنزیل و ظاهر و باطن آن، که هر کدام بُعدی از ابعاد و جلوه ای از جلوه های قرآن کریم است، برای بهره مندی بیشتر از نورانیت قرآن محید باید از تلاوت و انس با قرآن غافل نشد.
وی، ادامه داد: برای رسیدن به فضایل و حکمت های قرآن باید با قرآن انس بیشتر پیدا کرد. قرآن مجید در آیاتی چند به مسئله آثار تلاوت آیات در زندگی بشر می‌پردازد تا افزون بر بیان ارزش و اهمیت آن، کارکردهای تلاوت را بیان کند، رفع زنگاره‌های قلب، با فضیلت‌ترین عبادت، بهره‌مندی از مقام نبوت، سبب نورانیت، صعود به بهشت، دستيابی به ثواب شاكران، کفاره گناهان، بهره‌مندی از شفاعت، بهره‌مندی از دفاع قرآن از جمله آثار تلاوت و انس با آیات قرآن مجید در زندگی بشر است.

کارشناس مسایل مذهبی، در ادامه به عملیات طوفانُ الْاَقْصیٰ اشاره کرد و گفت: جنایت های ددمنشانه رژیم سفاک صهیونیستی و حمله وحشیانه و لجام‌گسیخته به زنان، کودکان، مراکز درمانی و بیمارستانها، که ناقض تمامی میثاق‌های انسانی و بین‌المللی درباره ممنوعیت کشتار غیر نظامیان است را محکوم کرد و برای شادی ارواح مطهر شهدای مظلوم ولی مقتدر غزه، فلسطین و لبنان و نیز برای پیروزی رزمندگان جبهه مقاومت با توسل به قرآن و عترت دعا کرد.
وی ادامه داد: طوفانُ الْاَقْصیٰ عملیات نظامی نیروهای حماس علیه رژیم جعلی و اشغالگر اسراییل و در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی بیش از هفت دهه در کشتار فلسطینیان و هَتْک حرمت مسجدالاقصی است. این عملیات در منطقه مرزی میان غَزّه و سرزمین‌های اشغالی فلسطین و در ۱۵ مهر سال ۱۴۰۲ش۷ اکتبر ۲۰۲۳ آغاز شد و شکست جبربان ناپذیری را برای رژیم جعلی و اشغالگر اسراییل در بر داشت.
حجت‌الاسلام دکتر هاشمی، گفت: رژیم جعلی و اشغالگر اسراییل با کمک و حمایت همه جانبه نظامی ،مالی، نیرویی،شیطان بزرگ آمریکا، قادر به مقابله با حماس و گروه های جهادی جبهه مقاومت نبوده و شکست خورده است و از روی عجز و ناتوانی بصورت ناجوانمردانه با بستن آب، غذا، برق و کمک های امدادی، زنان و کودکان را با بمب باران منازل مسکونی و مراکز درمانی و بیمارستانها مظلومانه به شهادت می رساند
امام جماعت مسجدجامع شهرکرد، با گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: پیروزی های انقلاب اسلامی در عرصه های محتلف، حاصل تفکر الهی بسیجیان است،حضور عامه مردم در بسیج نشان دهنده عمق اعتقاد قلبی، بصیرت و آگاهی دلسوزان انقلاب و اسلام ناب است که همواره در همه ی صحنه ها آماده حضور و اثبات ولایتمداری هستند.

در ادامه این مراسم معنوی یکی از قاریان ممتاز قرآن مجید به تلاوت آیات نورانی کلام وحی پرداخت و ثواب آن را نثار ارواح طیبه امام راحل ، شهدا، بویژه شهدای مظلوم غزه، لبنان و فلسطین کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار