برگزیدگان و منتخبین استانی رویدادهای ادب، افق‌های روشن و فراخوان ادبی حجاب و عفاف در آیینی که پنجشنبه دوم آذر در شهرکرد برگزار شد، معرفی شدند.
کد خبر: ۹۵۵۸۰۸۵
|
۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ مسئول سازمان بسیج هنرمندان چهارمحال و بختیاری در این آیین که با حضور جمعی از شعرا و نویسندگان و همچنین مسئولان فرهنگی در مجتمع فرهنگی هنری غدیر شهرکرد برگزار شد، گفت: نقش‌آفرینی در جریان‌های هنری و فرهنگی که مرز چندانی با مسائل اجتماعی و سیاسی نیز ندارد از رسالت بسیج هنرمندان است.

 محسن کریمی با اشاره به اهمیت حضور هنرمندان و تأثیر هنر آنان در بیان و شکل‌دهی جریان‌های اجتماعی افزود: هنرمندان به‌ویژه شاعران و نویسندگان بسیجی در رویدادهای مهمی همچون طوفان القصی و شرایط فلسطین اشغالی و همچنین کنش‌های اجتماعی کشور توانسته‌اند حضوری فعال و اثرگذار را رقم زدند که این موضوع نشان‌دهنده پویایی و به‌روز بودن جامعه هنری است.

 وی در ادامه درباره برگزاری یازدهمین جایزه داستان کوتاه با عنوان «ادب» در چهارمحال و بختیاری و ترکیب آن با فراخوان آثار داستانی حجاب و عفاف تصریح کرد: بر اساس رأی داوری از میان 85 اثر دریافتی در دبیرخانه این 2 رویداد ادبی، در بخش بزرگسالان، سروناز عباسی زاده و نرجس تاج‌الدینی در جایگاه اول و دوم قرار گرفتند و خاطره شیوندی و آرزو علیدوستی به صورت مشترک صاحب عنوان سوم شدند.

 کریمی یادآور شد: در این 2 رویداد و در بخش نوجوانان هم به ترتیب نرگس ربیعی، سید کوثر میراحمدی و مهسا آزاد به مقام‌های اول و دوم دست یافتند و عزت‌الله صدیقی در بخش ویژه به عنوان فرد منتخب معرفی شد.

 مسئول سازمان بسیج هنرمندان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در بخش استانی دهمین کنگره سراسری شعر بسیج با عنوان «افق‌های روشن» نیز 85 اثر در دبیرخانه پذیرفته شد، گفت: از میان آثار دریافت شده بنا به نظر داوری 9 نفر در بخش‌های شعر سنتی، شعر نو (نیمایی و سپید) و ترانه و سرود برگزیده شدند.

 وی از خاطره شیوندی، معصومه مهری، زهرا صادقیان، احمد رفیعی وردنجانی، آرزو علیدوستی، نگار رفیعی، سید مرتضی هاشمی، مهدی طهماسبی و محمد جهانی به عنوان نفرات برتر رویداد افق‌های روشن نام برد.

 کریمی یادآور شد: منتخبین این رویدادهای ادبی به مرحله کشوری یازدهمین جایزه داستان کوتاه با عنوان «ادب» و دهمین کنگره سراسری شعر بسیج با عنوان «افق‌های روشن» راه یافتند.

 گفتنی است، هم‌اکنون نزدیک به سه هزار هنرمند در رشته‌های مختلف عضو سازمان بسیج هنرمندان چهارمحال و بختیاری هستند.

ارسال نظرات