راهیان نور فرصت مغتنمی است که بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه گسترش دهیم.
کد خبر: ۹۵۵۸۸۵۵
|
۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷

شهدا یک دوست ناب برای همه ی دانش آموزان هستند

به گزارش خبرگزاری بسیج در شهرستان فیروزکوه؛

سرهنگ پاسدار محسن رحیمی، فرمانده سپاه ناحیه فیروزکوه در مراسم بدرقه دختران دانش آموز فیروزکوهی اظهار داشت: راهیان نور فرصت مغتنمی است که بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه گسترش دهیم.

 

 

وی تاکید کرد: دانش آموزان اعزامی در مدت چهار روز در مناطق عملیاتی و یادمان‌های اروند، شلمچه، دهلاویه و هویزه حضور یافته و از این اردوی فرهنگی تربیتی و راهیان پیشرفت بهره خواهند برد.

 

رحیمی خطاب به دانش آموزان گفت: شما دانش آموزان دعوت شده ی شهدا هستید قدر خودتان را بدانید؛ سعی کنید همواره در مسیر زندگی و در طول این سفر معنوی برای خود یک رفیق شهید پیدا کنید؛ که قطع به یقین با ارتباط با شهید در آینده فردی موفق خواهید شد.

 

وی با اشاره به آیه قرآن کریم که خدواند می فرماید وَلَا تَحۡسَبَنَّ ٱلَّذِينَ قُتِلُواْ فِي سَبِيلِ ٱللَّهِ أَمۡوَٰتَۢاۚ بَلۡ أَحۡيَآءٌ عِندَ رَبِّهِمۡ يُرۡزَقُونَ هرگز گمان مبر آنان كه در راه خدا كشته شدند مرده اند، بلكه زنده اند و نزد پروردگارشان روزى داده مى شوند خاطر نشان کرد: شهیدان زنده اند و قطعا در زندگی شما تاثیر گذار هستند؛ خیلی از دانش آموزانی که در دوره های قبل به اردوی راهیان نور اعزام شدند این اتفاق را تجربه کرده ند و با دوست جدیدی ارتباط برقرار کردند.

 

فرمانده سپاه فیروزکوه در ادامه یادآور شد: در این اردو از طرح عظیم سد کرخه بعنوان دستاورد هشت سال دفاع مقدس که با خودباوری به بار نشسته است و همچنین پیشرفت‌های علمی در حوزه دانش سد سازی در آن مشاهده می شود بازدید خواهید کرد.

 

رحیمی در پایان از حضور دانش آموزان و همراهی اولیا و هماهنگی مسئولین شهرستان فیروزکوه قدردانی کرد.

 

 

انتهای پیام/خبرنگار طاهره حاجی مزدارانی

ارسال نظرات