معاون بین‌الملل قوه قضاییه:

اعتبار و آبرویی برای مدعیان حقوق بشر باقی نمانده است

دکتر غریب آبادی معاون بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر در همایش صلح یاران بسیج که در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد گفت: در پی جنایت‌های وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی دیگر اعتبار و آبرویی برای مدعیان حقوق بشر باقی نمانده است.
کد خبر: ۹۵۶۰۷۹۲
|
۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، معاون بین الملل قوه قضاییه در همایش صلح یاران بسیج و روز قشر بسیج حقوقدانان که با حضور فرمانده سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر، رئیس کل دادگستری این استان و حقوقدانان بسیجی استان بوشهر در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد افزود: سکوت دولتمردان کشور‌های غربی و اروپایی در پی جنایت‌های وحشیانه رژیم کودککش صهیونیستی دیگر اعتبار و آبرویی برای حقوق بشر در دنیا نگذاشته است.

دکتر غریب آبادی بسیج را همچون یک مکتب دانست و اظهار کرد: بسیج از دوران دفاع مقدس دارای نقشی اثربخش و کلیدی بود و در حال حاضر نیز در زمینه‌های متعددی همچون علم و دانش، فناوری، خدمت به محرومین، توسعه کشور، روشنگری و جهاد تبیین اقدامات شایسته‌ای را به ارمغان آورده است.

دبیر ستاد حقوق بشر با بیان اینکه نقش بسیج در صلح و سازش بسیار اثربخش است تصریح کرد: بسیج بیش از ۴ دهه از انقلاب در حوزه‌های تخصصی متعددی نقش آفرینی کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فلسطین شاهد تجاوزات و اشغالگری‌های متعددی در طول ۷۵ سال توسط رژیم غاصب صهیونیستی بوده است خاطرنشان کرد: مستند به قوانین حقوق بین‌الملل رژیم کودککش صهیونیستی با وجود جنایت‌ها و اشغالگری‌های متعدد به هیچ وجه حق دفاع مشروع از خود را ندارد.

معاون بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر اقدامات حقوقی و قضایی را در جهت ایجاد فشار حداکثری بر رژیم غاصب صهیونیستی بسیار اثربخش دانست و گفت: شایسته است از ظرفیت حقوقی کشور در راستای فشار آوردن بر اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی نهایت استفاده شود.


مدیر کل دادگستری استان بوشهر نیز در این همایش ضمن گرامیداشت روز قشر بسیج حقوقدانان گفت: شایسته است حقوقدانان در راستای افزایش صلح و سازش بین مردم در مسائل مختلف اهتمامی ویژه داشته باشند.

دکتر مهرانگیز ورود بسیج در صحنه‌های مختلف را منشأ خیر و برکت دانست و اظهار کرد: پایگاه‌های مقاومت بسیج در استان بوشهر هر یک در راستای حل اختلافات و صلح و سازش بین مردم در حوزه‌ی خود دارای یک بسیجی حقوقدان می‌شود.

مهرانگیز با اشاره به برخی از اقدامات دادگستری کل استان بوشهر در مسائل مربوط به حقوق عامه تصریح کرد: اقدامات متعدد در راستای فعالسازی فرودگاه جم، اهدای مطالبات گندمکاران و پیگیری مشکلات آلودگی هوای برخی از شهرستان‌ها برخی از اقدامات دادگستری کل استان بوشهر در بحث حقوق عامه محسوب می‌شود.

اعتبار و آبرویی برای حقوق بشر باقی نمانده است

فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر نیز در این همایش گفت: زندگی بشر در شرایطی بدون صلح، نظم و انضباط امکان‌پذیر نیست.


سرتیپ علی رزمجو در ادامه افزود: نظام حقوقی یعنی مجموعه‌ای از قوانین و مقرراتی که باعث آسانی زندگی انسان‌ها در کنار یکدیگر می‌شود.

سردار رزمجو با بیان اینکه حقوق در تمامی جوامع بشری در پی الگو بخشیدن، ایجاد صلح و آرامش و تعیین حدود رفتار‌های انسان‌ها می‌باشد تصریح کرد: یکی از اهداف مهم حقوقی در کشور نظم و انضباط، عدالت و رسیدن به اهداف متعالی انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه اذعان کرد: قانون مداری به عنوان میثاق، منشور حقوقی و سیاسی بین اقشار مختلف جامعه در راستای شکل‌گیری یک نظام مستقل، امن و پایدار همبستگی و انسجام به وجود می‌آورد.

فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر در پایان عدالت را روح دیانت دانست و گفت: بسیج حقوقدانان در استان بوشهر توانسته است با کارنامه‌ای مناسب در بحث صلح و سازش گام‌های متعددی بردارد.

اعتبار و آبرویی برای حقوق بشر باقی نمانده است

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان بوشهر در پایان این همایش گفت: ۲۱۶ نفر از صلح یاران بسیج در راستای انجام طرح صلح و سازش در پایگاه‌های مقاومت بسیج استان بوشهر به دادگستری کل این استان برای صدور گواهی صلح و سازش معرفی شدند.

شایان ذکر است در پایان این همایش از حقوقدانان بسیجی که در اقداماتی همچون مشاوره حقوقی رایگان به نیازمندان، وکالت رایگان برای محرومین، صلح و سازش و آزادسازی زندانیان غیر عمد مشارکت داشتند با اهدای لوحی از آن‌ها تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

اعتبار و آبرویی برای حقوق بشر باقی نمانده است


انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار