خبرهای داغ:
بسیجی کار آفرین آذربایجان غربی از روستای باغچه جیک سلماس توانسته است بدون حمایت مسئولان، قدم های بزرگی را در زمینه کارآفرینی، تولید محصولات صنعتی و کشاورزی بردارد.
کد خبر: ۹۵۶۱۲۹۰
|
۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ احد قربانی، کارآفرینی که با دست خالی و بدون حمایت‌های دولتی با تأسیس کارگاهی بیش از ۳۰ الی ۴۰ مددجو از کمیته امداد، بهزیستی و زندانیان مالی در سلماس را مشغول به کار کند. وی در عرصه تولید محصولات کشاورزی ورود کرده که امروز تبدیل به یک الگوی موفق علاوه بر روستای خودش روستای باغچه جیک، در کل شهرستان و استان امروز به یک الگوی موفق تبدیل شده است.

 

بسیجی کار آفرین

فعالیت‌های بسیجی کارآفرین احد قربانی تنها محدود به کارگاه درب سازی نیست وی با کمک یک مددجوی کمیته امداد یک کارگاه نان فانتزی نیز باز کرده و در آنجا نیز ۴ مددجوی دیگر را صاحب شغل کرده است. کشت کلزا و گندم اولین بار در این منطقه و تبدیل به الگوی موفق در این حوزه برای سایر اهالی از دیگر فعالیت‌های این بسیجی کارآفرین شمرده می‌شود.

 

بسیجی کار آفرین


احد قربانی در خصوص فعالیت فعالیت‌های خود در حوزه‌های مختلف کارآفرینی گفت: بنده احد قربانی متولد سال ۱۳۵۵ هستم؛ که امروز به عنوان فرمانده پایگاه و مسئول گروه جهادی محله‌ای در روستای باغچه جیک سلماس مشغول به فعالیت می باشم و فعالیت‌های این پایگاه و گروه جهادی به روستا محدود نبوده است، بلکه در سطح شهرستان سلماس و حتی استان خدمت رسانی به مردم صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۴ سال است با راه اندازی کارگاه درب سازی در منطقه کارآفرینی داشته است؛ گفت: برخی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در این کارگاه مشغول به کار شدند؛ همچنین با امضای تفاهم نامه با سازمان زندان‌ها برخی زندانیان برای آموزش و یادگیری کار به این کارگاه می‌آیند و بعد از آموزش برای اشتغال به واحد‌ها و شرکت‌های دیگر معرفی می‌شوند؛ در این کارگاه درب سازی تعداد زیادی از مددجویان کمیته امداد امام خمینی ره و بهزیستی و نیز زندانیان زیادی حرفه را آموخته و امروز در شرکت‌ها و احد‌های تولیدی دیگر شهرستان مشغول به کار شده‌اند و تا زمانی که درب کارگاهم باز باشد این کار را ادامه خواهم داد.

بسیجی کار آفرین


این کارآفرین بسیجی با بیان اینکه به دلیل از دست دادن والدینم، خود مددجوی کمیته امداد بودم و طعم محرومیت را زیاد کشیدم؛ افزود: از سال ۷۵ با راه اندازی کارگاه و ایجاد اشتغال از تحت پوشش بودن کمیته امداد خارج شده ام و به دلیل سختی و محرومیت‌های زیادی که کشیده بودم، تصمیم گرفتم به مددجویان و مردم نیازمند به صورت بسیجی وار کمک کنم و امروز نقشی در رفع محرومیت و کمک به نیازمندان منطقه دارم.

 

بسیجی کار آفرین


قربانی با بیان اینکه به لطف خداوند متعال امروز بسیاری از مردم نیازمند و مددجویان بخش‌های مختلف به جای مراجعه به کمیته امداد و یا بهزیستی به پایگاه بسیج و گروه جهادی مراجعه می‌کنند، افزود: تلاش می‌کنم هیچ نیازمندی را تا حد توان دست خالی برنگردانم و تا جایی که می‌توانم به آن‌ها کمک کنم.

قربانی بیان کرد: فعالیت‌های جهادی و بسیجی ام تنها محدود به کارگاه درب سازی، مرکز نیکوکاری، پایگاه بسیج و گروه جهادی محله‌ای ام نمی‌شود با کمک و همراهی یک مددجوی کمیته امداد که حرفه تولید نان فانتزی را بلد بود، اقدام به راه اندازی کارگاه تولید نان فانتزی کرده‌ایم که علاوه بر من و خود این مددجو ۴ نفر دیگر در دو شیفت صبح و بعد از ظهر مشغول به کار شده‌اند.

 

بسیجی کار آفرین


این بسیجی کارآفرین با اشاره به فعالیت‌های کشاورزی اش، افزود: مردم روستا از کشت گندم و کلزا به دلیل عدم کشت این محصول در روستا واهمه داشتند، برای کمک به مردم که روستای محرومی نیز به شمار می‌رود برای اولین بار به تنهایی در قالب طرح کشاورزی اقدام به کشت ۱۰ هکتار کلزا و ۵ هکتار گندم در این روستا کرده‌ام با توجه به محصول دهی خوب مردم راغب شده‌اند از سال آینده اقدام به کشت این محصولات بکنند که می‌تواند ضمن درآمدزایی کمک خوبی برای سایر مردم روستا نیز شود.

 

بسیجی کار آفرین


قربانی در پایان گفت: با فعالیت‌های جهادی و بسیجی می‌توان محرومیت را در جامعه ریشه کن کرد، فقط باید اراده و عزمی قوی داشت. البته بخاطر حجم بالای توقع مردمی که توانایی مالی ندارند؛ نیازمند توجه بیشتر مسئولان و همچنین وام بیشتر هستم تا برای ادامه کار به مشکلی نداشته باشم.

 



انتهای پیام/ خبرنگار طاهره حاجی مزدارانی

ارسال نظرات
پر بیننده ها