با امضای تفاهمنامه ای، فصل جدید همکاری های مشترک برای توسعه آموزش کارآفرینی و افزایش سطح اشتغال طلاب حوزه های علمیه سیستان و بلوچستان آغاز شد.
کد خبر: ۹۵۶۱۹۹۷
|
۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان،مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: با هدف استفاده از منابع و ظرفیت های بین سازمانی و هم افزایی در بخش آموزش و اشتغال، تفاهمنامه همکاری با مرکز خدمات حوزه های علمیه استان منعقد شد تا از طریق آن دوره های توانمندسازی طلاب کارآفرین و توسعه آموزش های مهارتی به شکل جدی تری دنبال شود.
خلیل احمد سلامی اظهار کرد: آموزش چگونگی تشکیل و راه اندازی شرکت های تعاونی و قانون کار و تامین اجتماعی، حمایت از فعالان مشاغل خانگی و برپایی نمایشگاه محصولات طلاب بخشی از تعهدات طرفین در این تفاهمنامه است.
وی افزود: برای ترویج و تقویت فرهنگ کاردر بین مردم، طلاب استان نقش آفرین می توانند باشند و باید افراد اثرگذار همچون طلاب، از سرمایه اجتماعی خود برای این مهم در جامعه استفاده کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: کارآفرینی به صورت تعاونی به پایداری اشتغال در استان کمک فزاینده‌ای می‌کند و طلاب می توانند در قالب تشکیل شرکت های تعاونی، از مزیت های ممکن برخوردار شوند.
مدیرکل مرکز خدمات حوزه های علمیه سیستان و بلوچستان نیز گفت: توانمندسازی و سوق دادن طلاب به سمت و سوی کارآفرینی و اشتغالزایی از اولویت های مهم این مرکز است و تعامل و همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستگاه های زیرمجموعه در تحقق این هدف اثر گذار خواهد بود.
حجت الاسلام حمید مهدی نژاد اظهار کرد: ۷ هزار طلبه در استان تحت پوشش مرکز خدمات حوزه های علمیه هستند که با در نظر گرفتن افراد تحت تکفل، جمعیتی بالغ بر ۳۰ هزار نفر را شامل می شوند.
وی افزود: همچنین ۳۵۰ طلبه کارآفرین در استان هستند که با اشتغالزایی، به تامین معیشت و بهبود اقتصاد تعدادی از خانواده ها کمک می کنند.

ارسال نظرات