امام جمعه چناران تاکیدکرد:

طوفان الاقصی، زنده‌ترین نمونۀ شکست سیاست‌های آمریکایی در منطقه/نسل‌کشی اسرائیلی‌ها علیه مردم غزه، حقیقت تمدن غربی را بیشتر آشکار کرد

امام جمعه چناران گفت: آمریکا و غرب که ادعای حمایت از حقوق بشر دارند نه‌ تنها علیه مردم دیگر کشورها فعالیت‌های ضد حقوق بشری انجام می‌دهند، بلکه نسبت به مردم خودشان نیز همین سیاست را اعمال می‌کنند.
کد خبر: ۹۵۶۲۰۵۶
|
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از چناران، حجت الاسلام مظفر تاجی با اشاره به روز جهانی حقوق بشر گفت: در بینش توحیدی، خداوند، هستیِ محض و مطلق است و همه عالم در هستی خود وابسته به اوست، علم خداوند به تمام هستی و ابعاد حیات آدمی، توانایی ها، نیازمندی ها و استعدادها، تام و کامل است و تنها خداوند است که راه سعادت و مسیر کمال بشر را می داند و قادر به هدایت اوست.

 وی با اشاره به جنایات حقوق بشری آمریکا و غرب در دیگر نقاط جهان گفت: حمله به کشورهای مختلف نظیر سوریه، عراق، افغانستان، یمن، و امروز کشتاری بی‌رحمانه مردم مظلوم غزه و کشتن هزاران انسان بیگناه نشانه‌ای دیگر از سفاهت آمریکایی‌ها و غرب است که هر روز خود را مدافع حقوق بشر نشان می‌دهند اما در حق همین انسان‌ها جنایتی هولناک انجام داده‌اند که نمود و نشانه‌هایی از آن را به عینه مشاهده می‌کنیم.

امام جمعه چناران بیان کرد: آمریکا و غرب که ادعای حمایت از حقوق بشر دارند نه‌ تنها علیه مردم دیگر کشورها فعالیت‌های ضد حقوق بشری انجام می‌دهند بلکه نسبت به مردم خودشان نیز همین سیاست را اعمال می‌کنند به طوری که امروز شاهدیم چگونه حقوق کودکان و زنان، حقوق مهاجرین، حقوق اقلیت‌های دینی به خصوص مسلمانان و حقوق سیاه‌پوستان در آمریکا به کشورهای اروپایی نقض می‌شود.

وی افزود: همین آمریکا و سران کشورهای اروپایی با علم کردن داعش و گروه‌های جنایتکار دیگر سعی کردند تا علیه انسان‌ها خون و خونریزی به راه بیندازند و در این راستا نیز سردار بزرگ اسلام، سردار حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند تا انتقامی را از ملت ایران بگیرند.

خطیب جمعه چناران با اشاره به سالروز تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: تدبیر و تأكید رهبر كبیر انقلاب (ره) و مقام معظم رهبری بر استمرار وجود نهادی كه به‏طور دائم و به‏ صورت مستمر و فعال موضوع فرهنگ و علم را طراحی و برنامه‏ریزی كند، از اهمیت راهبردى این نهاد حكایت دارد.

تدبیرى كه موجب شده حجم زیادی از كاركردها در حوزه علم و فرهنگ و آنچه كه مبنای عمل در حوزه علم، آموزش، تحقیق و پژوهش قرار می‏گیرد، براساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد.

امام جمعه شهرستان چناران با اشاره به خواب بدون تعبیر آمریکا برای منطقه غرب آسیا گفت: غرب آسیا همواره مورد طمع مستکبران بوده و هست منطقه‌ای که دوست دارند آنرا خاورمیانه بنامند.خاورمیانه قدیم به زعم آنان تا پایان قرن بیستم بود.

وی اذعان کرد: خاورمیانه جدید، خواب جدیدی بود که آمریکایی‌ها در سال ۲۰۰۶ برای منطقه غرب آسیا دیدند. تجاوز نظامی اسرائیل به جنوب لبنان، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آمریکا و رژیم‌ صهیونیستی برای ساخت خاورمیانه جدید و تغییر مرزهای جغرافیایی غرب آسیا بود اما خواب شیرینی که آمریکایی‌ها برای منطقه غرب آسیا دیده بودند، هیچگاه تحقق پیدا نکرد؛ طرح خاورمیانه آمریکایی در همان گام اول یک ضربه کاری از هسته‌های مقاومت دریافت کرد. در جنگ ۳۳ روزه برخلاف انتظار آمریکایی ها، حزب‌ الله با استقامت و مجاهدت پیروز میدان شد.

حجت الاسلام تاجی تأکید کرد: یکی دیگر از قطعات جورچین «طرح خاورمیانه آمریکایی» دست‌اندازی و تصرف عراق و سوریه بود که در قالب دیگری پیگیری می‌شد اما تنها شکست های دومینووار و پی‌درپی را برای آمریکایی‌ها به ارمغان آورد.

وی خاطرنشان کرد: زنده‌ترین نمونه برای شکست سیاست‌های آمریکایی در منطقه هم طوفان عظیمی است که از حدود دو ماه پیش توسط گروه‌های مقاومت در سرزمین‌های اشغالی به‌ پا شده و شکست اطلاعاتی و نظامی سنگین برای رژیم صهیونیستی به همراه داشته است.

امام جمعه چناران با اشاره به اینکه طوفان‌الاقصی نقشه منحوس آمریکا و اسرائیل برای محو نام فلسطین از روی نقشه را به‌طور کامل دچار شکست کرد، اضافه کرد: البته علاوه بر دستاوردهای نظامی، اطلاعاتی و شکسته شدن هیمنه پوشالی رژیم غاصب، بمباران وحشیانه و نسل‌کشی اسرائیلی‌ها پس از شکست مفتضحانه، حقیقت تمدن غربی را نیز در مقابل وجدان‌های بیدار جهان به نمایش گذاشت. نسل‌کشی بیش از ۱۵ هزار نفر که ۵۰۰۰ نفر از شهدا کودک هستند، علاوه بر آبروی رژیم‌ صهیونیستی، آبروی نداشته حامیان آمریکایی و اروپایی این رژیم را هم بر باد داد.

خبرنگار/ملیحه مداح

ارسال نظرات
پر بیننده ها