حمل هر گونه محموله دام زنده، فرآورده های خام دامی و خوراک دام و طیور، آبزیان و دارو و مواد بیولوژیک مستلزم اخذ مجوز بهداشتی دامپزشکی می‌باشد.
کد خبر: ۹۵۶۲۳۰۱
|
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان، دکتر مسعود اصغری معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان به اهمیت صدور مجوز حمل در حفظ سلامت و امنیت غذایی جامعه و پیشگیری از بروز و شیوع بیماری‌های مشترك اشاره نمود و تاکید کرد: هدف اصلی از الزام به اخذ مجوز حمل، حصول اطمینان از رعایت دستورالعمل های بهداشتی سازمان دامپزشكی کشور از قبیل واكسیناسیون منظم و اجرای اصول بهداشتی- قرنطینه ای می‌باشد تا از این طریق از انتشار آلودگی در جمعیت دامی جلوگیری و سلامت فرآورده‌های خام دامی حفظ گردد.

دكتر اصغری اذعان داشت: برای سلامت جامعه و حفاظت از سرمایه‌های عظیم دامی، رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه دامپزشكی الزامی است و مجوز حمل بهداشتی محموله نشانگر سلامت کالا می‌باشد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: هرگونه حمل دام زنده، فرآورده های خام دامی و خوراک دام و طیور، آبزیان، نهاده های دامی، دارو و مواد بیولوژیک، می بایست با اخذ مجوز حمل بهداشتی از اداره دامپزشکی شهرستان و با رعایت مقررات مربوطه صورت پذیرد. لذا حمل محموله‌های فاقد مجوز بهداشتی – قرنطینه ای تخلف محسوب شده و توقیف خواهند شد و مسئولیت و تبعات قانونی آن متوجه مالک محموله‌ها خواهد بود.

وی در پایان از همه مردم استان خواست در کنار نظارت‌های کارشناسان نظارت بهداشتی دامپزشکی اگر تخلفی مشاهده کردند مراتب را به سامانه پاسخگویی 1512 دامپزشکی گزارش کنند تا اقدامات و پیگیری‌های لازم انجام شود.

ارسال نظرات