خبرهای داغ:
اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به تقویت سامانه بارشی در استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.
کد خبر: ۹۵۶۲۶۸۳
|
۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸

 

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، محمد سبزه زاری با اشاره به تقویت سامانه بارشی در استان از ظهر روز چهار شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۲۲ تا ظهر روز پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۲۳ گفت: این پدیده موجب رگبار باران و رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید، تندباد لحظه‌ای، ریزش تگرگ در مناطق مستعد، بارش برف در ارتفاعات، کاهش دما و کاهش دید ناشی از مه در راه‌های مواصلاتی در نیمه شمالی، شرقی، جنوب شرقی و بخش‌های از مرکز استان می شود.

وی افزود : در این مدت لغزندگی جاده، اصابت صاعقه، اختلال در ناوگان حمل و نقل جادهای، ریلی و هوایی، سیلابی شدن مسیلها، طغیان رودخانه ها، آبگرفتگی معابر، وزش باد شدید، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربستها، تابلو‌های تبلیغاتی و شکستن درختان کهنسال و خسارت به ماشین آلات و محصوالت باغی و زراعی دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی خوزستان توصیه کرد : تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی ناشی از جاری شدن سیلاب، رعد و برق، وزش بادشدید و صاعقه بکار گرفته شود.

عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، محدودیت در فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پلها، لایروبی کانال‌ها و آبروها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و انتقال محصولات کشاورزی به انبار‌های استاندارد ضروری است.

وی همچنین با اشاره به وزش بادمتوسط تا شدید و افزایش ارتفاع امواج از اوایل وقت چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۲۲ تا اواخروقت جمعه ۱۴۰۲/۰۹/۲۴ گفت : این شرایط در شمال خلیج فارس، نواحی ساحلی و دور از ساحل استان خوزستان پایدار است و خطراتی از جمله غرق شدن شناگران و آسیب به شناور‌های سبک، تفریحی، اختلال در ورود و خروج شناور‌ها به بندرگاه ،پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌ها و آسیب به تاسیسات دریایی احتمال دارد.

سبزه زاری توصیه کرد: اجتناب از عملیات تفریحی، بویژه غواصی و شنا، محدودیت در سفر‌های دریایی با شناور سبک، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های دریایی از جمله ورود و خروج کشتی به بنادر و احتیاط در صیادی بویژه در فراساحل در نظر گرفته شود

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار