تبریز- فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی، نمایش میدانی حماسه های نامیرا را بخش اصلی آن عنوان کرد.
کد خبر: ۹۵۶۲۷۳۸
|
۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، اصغر عباسقلی زاده در جمع خبرنگاران افزود: اجلاسیه پایانی کنگره ملی ۱۰ هزار شهید استان روز پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۱۲ با سخنرانی سردار سلامی و این نمایش صحنه ای کاری از بسیج هنرمندان سپاه عاشورا در سالن پورشریفی برگزار می شود.

وی ادامه داد: نمایش «حماسه نامیرا» علاوه بر اینکه روز پنجشنبه در سالن پورشریفی اجرا می شود، به مدت پنج روز نیز از ساعت ۱۸ تا ۲۰ عصر آماده بازدید عموم به صورت رایگان است و بلیط این نمایش به صورت حضوری در سالن پورشریفی و اینترنتی از سوی بسیج هنرمندان استان توزیع می شود،.

سردار عباسقلی زاده اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی را پیام رسانان اصلی پیام، آثار و وصایای شهدا به نسل های فعلی و آینده دانست و ادامه داد: این قشر تکلیف سنگین و زینبی‌واری برای انتقال افتخارات کربلای ایران بر عهده دارند.

وی با اشاره به ابراز رضایت رهبر انقلاب از برنامه های کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی، گفت: ۲۳ کمیته در برگزاری این کنگره از نهادها، ارگان های دولتی و سازمان ها همکاری می کنند.

سردار عباسقلی زاده اضافه کرد: در راستای فرمایش رهبر انقلاب دبیرخانه دایمی کنگره شهدای هر استان دایر می شود و در قالب آن فعالیت‌های در حال انجام تکمیل و برنامه ها ادامه می یابد.

فرمانده سپاه عاشورا گفت: برای اجرای این یادواره آثار بسیاری در قالب فیلم، محتوایی و صوت و خاطره شفاهی در خصوص ایثار شهدا در ۱۰۰ هزارساعت وجود دارد که نیاز به بازآفرینی به صورت مکتوب، تصاویر، تولید محتوا و انیمیشن، تیزر، کلیپ، فیلم، مستند دارد.

وی اضافه کرد: در راستای این کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی، یادواره هایی در سطح اقشار مختلف اجرا شده که برگزاری یادواره هدا در سه هزار مدرسه و ادامه آن در دو هزار مدرسه، برگزاری ۵۷۱ یادواره در مساجد، ۱۸۰ آبروی محله و یادواره شهدای روستایی در ۷۰۰ روستا از آن جمله است.

فرمانده سپاه عاشورا گفت: به مناسبت کنکره اسناد و سرگذشت هشت هزار و ۱۱۲ شهید، چهار هزار برگ سند دفاع مقدس، پنج هزار و ۳۱۲ آرشیو فاخر، چهار هزار دقیقه تاریخ شفاهی، ۳۵۰ هزار فریم و قطعه عکس و ۱۱۰ هزار ساعت مکالمات بی سیمی جمع آوری شده و به با خانواده هشت هزار شهید دیدار شده است.

سردار عباسقلی‌زاده همچنین نصب سه هزار قطعه تصاویر شهدا، ۲۰ نماد شهری در حال نصب، اجرای ۱۰ قطعه نقاشی دیواری و بیش از ۲۰۰ قطعه دیوارنویسی در خصوص جهاد و شهادت را از دیگر اقدامات انجام شده به مناسبت برگزاری یادواره ملی ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی برشمرد.

ارسال نظرات