خبرهای داغ:

تاثیر حضور بانوان فرهیخته دانشجو در تغییر نظام

ستاری با بیان اینکه حضور بانوان دانشجو و تاثیر آن‌ها در انقلاب به جهت فرهیختگی و رصد تاریخ دانشجویان بوده که به دنبال تغییر نظام بودند، عنوان کرد: ما قله‌های بسیار زیادی را توسط نخبگان فتح کرده ایم.
کد خبر: ۹۵۶۲۸۳۱
|
۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج-- در همدان، فاطمه ستاری نوید در دیدار با تشکل‌های مختلف دانشجویی با تبریک روز دانشجو با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم اظهار کرد: در حوزه زنان و خانواده اقدامات موثری انجام شده که نیازمند انعکاس خبری است.
وی با بیان اینکه وقتی صحبت از خانواده می‌شود منظور ما آقایان، بانوان، و فرزندان می‌باشد، گفت: فعالیت‌های امور بانوان خانواده محور است و باید نظر تخصصی در این حوزه داده شود.
مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری همدان با بیان اینکه وقتی صحبت از بانوان می‌شود دختران نوزاد تازه متولد شده تا بانوان سالمند را شامل می‌شود، افزود: جامعه هدف ما بسیار گسترده است.
وی با بیان اینکه برای اینکه بتوانیم به اهداف خود برسیم با مطالعه تاریخ انقلاب متوجه می‌شویم با چالش‌هایی زیادی روبه‌رو بوده ایم، تصریح کرد: در دولت مردم سیزدهم سعی شده است با ترسیم سند تحول با اسناد بالادستی به بانوان ویژه نگاه شود.
ستاری با بیان اینکه سندتحول بنیادین حوزه بانوان در تیرماه سال گذشته تدوین شده و به عنوان یک نقشه راه در راس امور ما شده است، ابراز کرد: در راستای این سند ۷ کارگروه ویژه بانوان تشکیل شده است که در سال جاری کارگروه‌ها ادغام شده است ولی به ۳ کارگروه جمعیت و خانواده، کسب و کار پایدار و زیست عفیفانه تبدیل شده است.
وی با اشاره به اینکه فضاهای فرهنگی کشور در این سه موضوع فعالیت می‌کنند، بیان کرد: به دلیل اینکه ۵۰ درصد جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند در قرارگاه‌های کشور و استان امور بانوان استانداری نقش‌آفرین می‌کند.
مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری همدان با بیان اینکه در راستای کارگروه‌ها هیئت اندیشه‌ورز تشکیل شده است، عنوان کرد: از آن‌جایی که بسیج دانشجویی به عنوان قشر فرهیخته سپاه معرفی می‌شوند به جهت شور و هیجایی که در بسیج دانشجویی وجود دارد می‌توانند در هیئت اندیشه ورز کمک حال باشند.
وی با بیان اینکه فرهیختگی که در بسیج دانشجویی وجود دارد در دیگر اقشار وجود ندارد، یادآور شد: بسیج دانشجویی از بعد علمی و فرهیختگی مهمترین قشر بسیج محسوب می‌شود.
ستاری با بیان اینکه با توجه به تاکیدات دولت سیزدهم بر حلقه‌های میانی حلقه هایی اجرایی دولت را کمک کنند، تأکید کرد: در فراز و نشیب‌های انقلاب می‌بینیم که بانوان دوشادوش آقایان همیشه در صحنه حضور داشته‌اند.
وی با بیان اینکه حضور بانوان دانشجو و تاثیر آن‌ها در انقلاب به جهت فرهیختگی و رصد تاریخ دانشجویان بوده که به دنبال تغییر نظام بودند، عنوان کرد: ما قله‌های بسیار زیادی را توسط نخبگان فتح کرده ایم.
مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری همدان با اشاره به شهدایی مانند شهید تهرانی مقدم، شهید احمدی روشن، شهید فخری زاده، شهید شهریاری و ... با بیان اینکه این شهدا با همت و اراده و آموختن علم به قله رسیدند‌.
وی با اشاره به ایام فاطمیه و با بیان اینکه شخصیت حضرت زهرا(س) شخصیت دست نایافتنی نمی‌باشد، عنوان کرد: با تقوا و اراده می‌شود به شخصیت ایشان دست یافت.
ستاری با بیان اینکه ما در این چهل و چند سال از با تحریم‌های دشمنان، هجمه‌های دشمن علیه جوانان وضعیت جامعه را تحت تاثیر قرار داده است، مطرح کرد: همه شما تمایل دارید که جامعه به شاخص‌های الگوی سوم زن مسلمان و زیست عفیفانه برگردد.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه وظیفه اصلی زن خانه داری است و خانه داری نه به معنای خانه‌نشینی بلکه به معنای همسرداری، فرزندآوری، تربیت فرزند و فعالیت اجتماعی است، ادامه داد: در دولت مردمی سیزدهم این موارد لحاظ شده است.
مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری همدان با تأکید بر اینکه مهمترین مسئولیت دفتر امور زنان و خانواده استانداری ازدواج جوانان و جوانی جمعیت است، یادآور شد: تاریخچه کاهش جمعیت به سال ۱۹۵۰ در آمریکا و اروپا برمی‌گردد که اتفاقاتی مانند طلاق‌های بی دلیل، انقلاب جنسی اتفاق می‌افتد و حضور و بروز منازل، مصرف قرص‌های ضدبارداری، موج اول و دوم فمنیست رخ داده است که انقلاب جنسی کاهش جمعیت را در پی دارد.
وی با بیان اینکه با توجه به اینکه جمعیت مولفه قدرت است هیچ حاکمیتی زیر بار کاهش جمعیت نمی‌رود، خاطرنشان کرد: در ایران سال ۱۳۶۸ به صورت جبری اتفاق کاهش جمعیت به جهت نیاز به وام‌های بانک جهانی رقم می‌خورد.

ستاری با بیان اینکه ایران برای دریافت وام در آن سال متعهد می‌شود نرخ باروری بانوان را از شش و نیم درصد به چهار درصد در سال ۱۳۹۰ برساند، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۷۲ این کاهش جمعیت با اقدامات دولت‌ها اتفاق می‌افتد و مردم همراهی کردند.
وی با بیان اینکه در سال ۱۳۷۹ رسیدیم به نرخ باروری دو فرزندی و ۱۱ سال زودتر از موعد مقرر به نرخ باروری ۲ رسیدیم و آن را هم حفظ نکردیم، مطرح کرد: نرخ باروری در کشور ۱/۶ می باشد که در همدان پایین از میانگین کشوری یعنی ۱/۵۹ و در بحران هستیم.
مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری همدان با بیان اینکه کشورهای دنیا قبل از اینکه سالمند شوند توسعه یافته می‌شوند، گفت: در حالی که ایران موفقیت‌های بسیار زیادی در عرصه‌های علمی و دانش بنیان داشته اما با وجود تحریم و مشکلات هنوز به معنای واقعی توسعه یافته نشده است و از مکرهای دشمنان برنامه‌ریزی برای کاهش جمعیت کشور ما است.
وی با تاکید بر اینکه آنچه در این استان مهم است برای جلوگیری از سالمندی ازدواج جوانان باید به هنگام اتفاق بیفتد، ابراز کرد: فاصله ازدواج و فرزند آوری باید فاصله مناسب و معقول باشد که دچار مشکلات ناباروری ثانویه شوند.
ستاری با بیان اینکه ما اگر وطن خود را دوست داریم باید بدانیم اگر با این نرخ پیش رویم ۵ سال دیگر وارد تله جمعیتی می‌شویم که دیگر خروج از آن به ۱۲۰ سال دیگه منتهی می‌شود پس باید وارد عمل شویم، تأکید کرد: کشور ما در سال ۱۴۳۰ یک سوم سالمند دارد که بحران است که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باید زیرساخت‌های آن را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر مشکلات اقتصادی، تغییر سبک زندگی و فرهنگ، معیشت از دلایل ناباروری است، افزود: در برخی وارد که افراد این مشکلات را ندارند رویکرد فرزند آوری هم ندارند.

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری همدان در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به انتخابات سال جاری با بیان اینکه دانشجویان با بصیرت باید مردم را برای حضور در انتخابات دعوت کنند چرا که دشمن به دنبال این است که مردم در انتخابات شرکت نکنند، عنوان کرد: ما در جنگ تن به تن اقتصادی هستیم و دشمن اجازه رشد به ما نمی‌دهد.

برخی از مطالبات دانشجویان:
فضای خوابگاه دانشجویی متناسب با روحیات دختران ما نیست خوابگاه ها فضایی برای مسابقات ورزشی ندارد
خارج بودن خوابگاه ها در خارج از دانشگاه مشکلاتی ایجاد کرده است
عدم تلاش دانشگاه ها برای فرهنگ‌سازی ازدواج و فرزندآوری
عدم توجه به سلامت مادر و فرزند و ففط تأکید به زاد و ولد
کمرنگ بودن حضور مدیرکل امور بانوان در استانداری در دانشگاه‌ها

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار