حضرت زهرا(ع) نمونه بارز فضایل و کمالات اخلاقی است

امام جمعه سلفچگان در جمع کارکنان ناحیه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی(ع) به بیان و شرح روایاتی از بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخت.
کد خبر: ۹۵۶۴۰۱۷
|
۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام مهدی غروی امام جمعه سلفچگان در جمع کارکنان ناحیه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) از حضرت محمد(ص) نقل کردند که «شرار امّتی الّذین غذّوا بالنّعیم، الّذی یأکلون الوان الطّعام، و یلبسون الوان الثّیاب، و یتشدِّقون فی الکلام» بدترین امّت من کسانی هستند که در نعمت‌ها غوطه‌ور هستند، غذاهای گوناگون می‌خورند، لباس‌های رنگارنگ می پوشند و در گفتار با مردم با ریشخند و دهن کجی سخن می‌گویند.

امام جمعه سلفچگان ضمن توصیف واژه «تشدق» گفت: تشدق یعنی با دهان باز سخن گفتن و به نوعی «غر زدن» است و از مصادیق ناشکری می‌باشد. برای نمونه در زمان قبل از انقلاب مشکلات معیشتی به حدی بود که خانواده‌ها برای تامین مایحتاج ضروری خود با مشکل مواجه می‌شدند و غالب روستاها و حتی بسیاری از مردم در شهرها از نعمت برق، آب آشامیدنی سالم و گاز طبیعی محروم بودند.

حضرت زهرا(ع) نمونه بارز فضایل و کمالات اخلاقی است

وی تصریح کرد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی تمام روستاها دارای شبکه برق، آب، مخابرات و غالبا گاز طبیعی هستند، این در حالی است که بسیاری از کشورهای به ظاهر متمدن غربی برای تامین نیازهای ضروری خود ضمن بهره مندی از حامل‌های انرژی هزینه‌های هنگفتی را می‌پردازند و این در حالی است که برخی روشنفکران غربزده داخلی با اعتراض به کیفیت خدمات زیرساختی و حامل‌های انرژی به مردم، قصد دارند تا زمینه نارضایتی عمومی از نظام اسلامی را فراهم آورند که ان شاءالله موفق نخواهند شد. 

امام جمعه سلفچگان حضرت زهرا(س) را نمونه بارز تمام فضایل اخلاقی برشمرد و خاطرنشان کرد: ایشان در طول همین زندگی کوتاه خود با امیرالمؤمنین هیچ توقع و انتظاری از مولا علی(ع) بر زبان جاری نساخت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار