خبرهای داغ:
فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان:

۱۴۰ هزار خادم داوطلبانه به زائران شهدا در خوزستان خدمت می‌کنند

سردار حسن شاهوار پور گفت: ۱۴۰ هزار خادم به صورت داوطلبانه به زائران شهدا در خوزستان خدمت می‌کنند.
کد خبر: ۹۵۶۴۴۵۷
|
۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰

سردار سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در نشست قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج که در اردوگاه میثاق برگزار شد، گفت: برگزاری این نشست به منظور پیش بینی و تمهیدات ورود کاروان‌های راهیان نور به استان خوزستان است.

او افزود: یکی از موضوعات مهم در خصوص راهیان نور، اعزام کاروان‌ها است که ستاد‌های استانی با محوریت استاندار باید فعال بشوند و انتظار می‌رود هر استان برای پشتیبانی از راهیان نور در حوزه ترابری، تغذیه و درمان پیش بینی‌های لازم را انجام دهد.

سردار سرتیپ شاهوار پور بیان کرد: اکنون تدارکات برای برگزاری راهیان نور دانش آموزی برقرار است که به سمت استان می‌آیند و بلافاصله راهیان نور دانشجویی آغاز می‌شود که پس از آن نیز راهیان نور مردمی پیش از تحویل سال راهی مناطق عملیاتی دفاع مقدس می‌شوند.

او یکی از مسائل مهم را ایمنی جاده‌ای دانست که باید در بحث تردد‌های جاده‌ای پیش بینی‌های لازم انجام شود؛ هم پلیس راهور و هم کسانی که متولی امر هستند برای تردد‌های جاده‌ای باید تمهیدات لازم را برای ایمنی زایران پیش بینی نمایند.

سردار شاهوار پور فضا سازی استان را دارای اهمیت برشمرد که با توجه به برگزاری کنگره ۲۴ هزار شهید استان خوزستان بر اهمیت آن افزوده می‌شود.

او اظهار داشت: توقع این است شهرداران نسبت به فضاسازی شهر اقدام نمایند تا زائرانی که از خارج از استان وارد می‌شوند فضا را شهدایی ببینند.

سردار حسن شاهوار پور با اشاره به وجود ۱۴۰ هزار خادم شهدای داوطلب، یادآور شد: مانند اربعین که خادمین در موکب خدمت می‌کنند در راهیان نور نیز افرادی هستند که به کاروان‌های راهیان نور خدمات رسانی می‌کنند که عمق بخشی به راهیان نور و بحث تربیتی در این زمینه محسوب می‌شود.

او همچنین در خصوص وضعیت اسکان زایران گفت: برخلاف پارسال که معمولا زایران در مساجد و مدارس مستقر می‌شدند، امسال تدارکات خوبی برای اسکان زائران راهیان نور دیده شده است.

سردار حسن شاهوار پور با اشاره به رونق یافتن بازارچه‌های مرزی در مناطق عملیاتی دفاع مقدس با راهیان نور بیان داشت: درخواستی از استان‌های میزبان صورت پذیرفته تا خرید‌های خود را از استان خوزستان انجام دهند.

امسال ۳ یادمان شلمچه، شهدای هویزه و فتح المبین به عنوان یادمان‌های میزبان برای راهیان نور دانش آموزی در نظر گرفته شده اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار