همسر شهید مصطفوی در گفت وگو با بسیج مطرح کرد؛
زنجان-همسر شهید مصطفوی گفت:صبر و شکیبایی حضرت ام البنین(س)،الگوی اصلی مادران و همسران شهدا هستند.
کد خبر: ۹۵۶۵۸۱۹
|
۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵

حضرت ام البنین؛الگوی مادر و همسران شهدا

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ امروز ۶ دی ماه مصادف با ۱۳ جمادی الثانی سالروز وفات حضرت ام البنین (س) مادری است که چهار فرزند او در واقعه کربلا در رکاب امام حسین (ع) به شهادت رسیدند.

به همین مناسبت این روز در تقویم به روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است تا برای بانوانی که فرزندان و همسران خود را در راه اسلام از دست داده‌اند، یادآور استقامت و شجاعت زنان از صدر اسلام تا به امروز باشد.

به همین مناسبت، خبرنگار بسیج زنجان به گفتگو با فاطمه مصطفوی؛ همسر شهید سید اصغر مصطفوی نشسته است که در ادامه می‌خوانید.

فاطمه مصطفوی؛ در گفتگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت ام البنین (س) اظهار کرد:این بانوی بزرگوار پس از شهادت حضرت فاطمه (س) که به خاطر داشتن فرزندان پسر از امام علی (ع) به ام البنین معروف شدند، یکی از بانوان بزرگ تاریخ اسلام هستند.

وی با بیان اینکه مادران و همسران شهدا بخصوص چشم انتظارانی که پس از گذشت بیش از چند دهه هنوز خبری از عزیزانشان ندارند، با الگو قرار دادن ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی حضرت ام البنین (س) صبر و استقامت کرده اند، تصریح کرد:همین الگو قرار دادن‌ها سبب آرامش نسبی و تسکین دل خانواده‌ها شده است.

همسر شهید مصطفوی با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی این بانوی بزرگوار افزود:ولایتمداری، بصیر و آگاه، وفاداری و ادب، شجاعت و غیرتمندی و زنده نگهداشتن نهضت عاشورا از ویژگی‌های این بانوی بزرگوار است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه حضرت ام البنین (س) تابع ولایت و، ولی خود بودند، یادآور شد:اکنون وظیفه ماست که با جان و دل از رهبر و، ولی خود تبعیت کرده و گوش به فرمان ایشان باشیم.


گفتنی است شهید سید اصغر مصطفوی یکم فروردین سال ۱۳۲۴ ‏، در شهرستان زنجان به دنیا آمد. پدرش سید ابراهیم، کشاورز بود و مادرش محترم نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. جهادگر و مسئول اکیپ و نماینده، ولی فقیه بود. سال ۱۳۵۲ ‏ازدواج کرد و صاحب چهار پسر و دو دختر شد. دوم خرداد ۱۳۶۷ ‏، با سمت فرماندهی گردان مهندسی ذوالفقار در ماووت عراق بر اثر اصابت ترکش به کمر و دست، شهید شد. مدفن او در مزار پایین قرار دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار