خبرهای داغ:
حجت الاسلام راجی:

شعار «مرگ بر آمریکا و اسرائیل» اعتقادی‌ترین شعار ما است

همدان-مدیر اندیشکده راهبردی سعداء با بیان اینکه امروز انسان‌های بی‌بصیرت شعار «مرگ بر آمریکا و اسرائیل» را سیاسی می‌دانند، گفت: شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سیاسی نیست بلکه اعتقادی‌ترین شعار ما است.
کد خبر: ۹۵۶۶۶۷۸
|
۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام محمدحسین راجی امروز در  تجمع بزرگ گرامیداشت حماسه ۹ دی که در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) همدان برگزار شد، در بیان اهمیت بصیرت، این مهم را دانایی، هوشیاری، چشم عقل و تشخیص سریع مراحل و موانع معنا کرد و اظهار کرد: بصیرت برای یک انسان از آبی که می‌خورد حیاتی‌‌تر است.

وی با بیان اینکه بصیرت الزاماً تشخیص حق از باطل نیست بلکه تشخیص حق از حق نما است، عنوان کرد: تشخیص آب از خشکی سخت نیست اما تشخیص آب از سراب کار سختی است، تشخیص ایمان و کفر سخت نیست اما آنجا که نفاق شکل می‌گیرد، کار سخت می‌شود، تشخیص حق بودن علی(ع) و باطل بودن معاویه سخت نیست اما زمانی که قرآن سر نیزه می‌شود، کار سخت می‌شود بنابراین ایمان اصلش در دوران بحران‌ها و فتنه‌ها خود را نشان می‌دهد.

مدیر اندیشکده راهبردی سعداء تصریح کرد: اعتقادمان بر این است که برخی از کارهایی که حضرت امیرالمؤمنین(ع) انجام داد سخت‌‌تر از کارهایی بود که پیامبر(ص) انجام داد، به طوری که تمام جنگ‌های پیامبر(ص) با غیرمسلمان‌ها بود اما امام علی(ع) سه جنگ با مسلمان‌ها انجام داد که این کار سختی است و تنها با داشتن بصیرت است که بدانیم کدام جبهه حق است وگرنه در هردو جبهه نماز خواندن و روزه گرفتن و مسلمانی بود.

وی با تاکید بر اینکه تنها کسانی با حضرت علی(ع) ماندند که بصیرت داشتند و انسان‌های بی بصیرت نه تنها در کنار ایشان نبودند بلکه برخی هم در مقابل ایشان بودند، گفت: امروز بعد از ۱۴۰۰ سال اینجا ایستاده‌‎ایم و می‌گوییم کسانی که در کنار حضرت علی(ع)  نماندند، اشتباه کرده‌اند که به طور قطع همین است اما آن زمان کار سخت بود و تنها در صورت داشتن بصیرت در کنار امام علی (ع) بودند که این اهمیت داشتن بصیرت را می‌رساند.

راجی با بیان اینکه امروز انسان‌های بی‌بصیرت که البته تعدادشان هم اندک است، همین تفکر را دارند و می‌گویند مباحث سیاسی را مطرح نکنید و شعار «مرگ بر آمریکا و اسرائیل» را سیاسی می‌دانند، اظهارکرد:  شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سیاسی نیست بلکه اعتقادی‌ترین شعار ما است.

وی با اشاره به آیه ۱۲۰ سوره توبه که می‌‌فرمایند «هر کاری که کفار را به غیظ آورد، عمل صالح است»، بیان کرد: یکی از مصادیق صالحین این است که دشمن را به خشم بیاورد که ما در نماز به آنها درود می‌فرستیم و مصداق «عبادالله الصالحین» شهدا، شهید همدانی، حاج قاسم سلیمانی و راهپیمایی‌ها است که در این کشور رخ می‌دهد و همچنین شما مردم همدان هستید که در کشور دو روز زودتر از 9 دی به میدان دفاع از رهبر و انقلاب آمدید و حماسه آفریدید.

مدیر اندیشکده راهبردی سعداء با تاکید بر اینکه دشمن شخص ولی فقیه را مرکز آتش و حمله خود قرار داده است، تصریح کرد: این به این دلیل است که دشمن به خوبی می ‌داند تمام شکست‌هایش از این ناحیه است‌.

وی راه برون رفت از مشکلات را در ولایت‌پذیری و به توجه به اوامر ولایت فقیه دانست و خاطرنشان کرد: باید ببینیم مقام معظم رهبری چه موضوعی را اولویت می‌دانند و در همان راستا حرکت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار