معاون وزیر نفت:

رعایت الزامات تاب‌آوری در صنعت نفت ‌رمز موفقیت در برابر فشارها‌ست‌

معاون وزیر نفت پدافند غیرعامل را پیشانی فعالیت‌های صنعت نفت دانست و گفت: رعایت الزامات تاب‌آوری در صنعت نفت از وجوه اصلی اقتصاد مقاومتی و رمز موفقیت در برابر فشارهای خارجی است.
کد خبر: ۹۵۶۷۱۳۲
|
۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، محسن خجسته‌مهر ظهر امروز در جلسه وضعیت سوخت زمستانی در منطقه‌ ویژه پارس، عسلویه را قطب تولید ثروت و گاز کشور دانست و اظهار داشت: این منطقه جایگاهی ویژه در طرح‌ها و برنامه‌های کشور دارد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اهمیت راهبردهای مبتنی بر پدافند غیرعامل در صنعت نفت کشور، گفت: برخی معتقدند پدافند غیرعامل تنها نیازمند برخی تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است درحالی که پیاده‌سازی این راهبرد بیش از هر چیزی مبتنی بر تدبیر و برنامه‌ریزی دقیق است.

معاون وزیر نفت پدافند غیرعامل را پیشانی فعالیت‌های صنعت نفت دانست و ابراز کرد: رعایت الزامات تاب‌آوری در صنعت نفت از وجوه اصلی اقتصاد مقاومتی و رمز موفقیت در برابر فشارهای خارجی است.

خجسته مهر با تاکید بر اینکه باید نگاه ویژه به نیروی انسانی به ویژه در مناطق عملیاتی داشته باشیم، افزود: تکریم کارکنان و ایجاد انگیزه در آن‌ها از موضوعات مورد تاکید و مهم است که باید به آن توجه شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از مدیرعامل و کارکنان شرکت پایانه‌های نفتی به جهت پشتیبانی از تولید نفت و گاز کشور قدردانی کرد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران در حاشیه حضور معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در منطقه پارس ، نیز پدافند غیرعامل را نگاهی جدید به تهدیدات حیات بشری و روشی صلح‌آمیز، اثربخش، پایدار و کم هزینه برای مقابله یا پیشگیری در برابر انواع تهدیدات عنوان کرد.

عباس غریبی گفت: پدافند غیرعامل بستری مهم در حفاظت از زیرساخت‌ها، دارایی‌ها، اماکن و مراکز حیاتی و حساس کشور برای دستیابی به امنیت، اقتدار، پایداری ملی و زمینه‌ساز توسعه همه‌جانبه محسوب می‌شود.

وی همچنین آن را نیازی ضروری و مستمر دانست که موجب افزایش پایداری، کاهش آسیب‌پذیری، استمرار خدمت‌رسانی و ایجاد بازدارندگی در بخش‌های مختلف عمومی و صنعتی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران ادامه داد: در راستای تاب‌آوری و پایداری فرایند صادرات میعانات گازی در پایانه میعانات گازی پارس جنوبی، مستندات و شرح کار پروژه اصلاح آرایش هوزهای زیرآبی و کابل‌های آنبلیکال گوی شناور و شرح نیاز تجهیزات و ملزومات عملیاتی و فنی مانند برقی کردن شیرهای مینی فولد میترینگ و توپکرانی خطوط تهیه شده و در دست اقدام است.

وی همچنین از پیگیری و ارتقای ایستگاه آتش‌نشانی از نوع D به C با توجه به توسعه‌های اخیر پایانه خبر داد.

غریبی تهیه شرح نیاز خرید دو دستگاه اطفا حریق، پیگیری افزایش و تامین اعتبار پروژه اطفا حریق چند راهه و میترینگ سایت یک، تامین تجهیزات آتش نشانی برای سایت بارگیری زمینی، تامین تجهیزات مقابله با آلودگی در دریا، برقراری خط تلفن هات لاین با شرکت‌های معین منطقه و برقراری رزمایش و مانورهای مشترک در طول سال را از دیگر اقدامات شرکت پایانه‌های نفتی ایران در حوزه پدافند غیرعامل عنوان کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار