زنجان-یک عضو هیات علمی دانشگاه انقلاب اسلامی گفت:تحلیل فاصله گرفتن مردم از دین که توسط دشمنان انجام می شود تحلیل درستی نیست و دشمنان مردم ایران را به خوبی نشناخته اند چرا که مظهر مهم ایمان دینی ملت ایران استقامت در راه ولایت است.
کد خبر: ۹۵۶۷۱۴۴
|
۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰

مظهر مهم ایمان دینی ملت ایران استقامت در راه ولایت است

دکتر بهزاد کاظمی؛ عضو هیات علمی دانشگاه انقلاب اسلامی و از اساتید دانشگاه امام حسین (ع) در گفتگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ با بیان اینکه دهه بصیرت و مقاومت و حماسه ۹ دی مناسبت بسیار مهمی است، اظهار کرد:چرا که حضور پرشکوه و تاثیرگذار مردم شریف ایران در سال ۸۸ در سراسر کشور در برابر هجوم سنگین و همه جانبه و پیچیده قبلی که توسط دشمن طی ۸ ماه صورت گرفت، بود.

وی با بیان اینکه این واکنش در حقیقت نماد احساس مسئولیت و مظهر آگاهی، بصیرت و توجه مردم به حساسیت زمان، موقع شناسی و اقدام لازم در برابر بدخواهان اسلام و ایران بود، تصریح کرد:این روز در تاریخ انقلاب اسلامی بسیار با اهمیت است چرا که مردم به صورت خودجوش به صحنه آمدند و این حضور پرشکوه پس از انقلاب خیلی معنادار بود.

این استاد دانشگاه در ادامه با تاکید این حماسه طوری بر انقلاب اسلامی تاثیر گذاشت که می‌توانیم تاریخ انقلاب را به دو مقطع پیروزی انقلاب تا ۹ دی ۸۸ و مقطع ۹دی ۸۸ به بعد تقسیم کنیم.


کاظمی با بیان اینکه این مهم باعث نقطه عطفی در تاریخ انقلاب شد، افزود: در آن زمان نسل جوان و نوجوانی که تجربیات زمان دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را نداشتند، صحنه‌های تاریخی بی بدیلی را رقم زدند.

وی ادامه داد:این حماسه عظیم بخاطر محبت، مودت و عشقی بود که ملت ایران به سیدالشهدا (ع) داشتند یعنی نقطه جوشش ۹ دی ارادت به سیدالشهدا (ع) بود.


کاظمی با بیان اینکه تمامی این ارادت‌ها و حمایت‌ها نشان دهنده این است که مردم ایران مردمی بصیر ولایتمدار هستند که پای، ولی فقیه خود با ایمان و اعتقاد ایستاده اند، گفت:تحلیل فاصله گرفتن مردم از دین که توسط دشمنان انجام می‌شود تحلیل درستی نیست و دشمنان مردم ایران را به خوبی نشناخته اند چرا که مظهر مهم ایمان دینی ملت ایران استقامت در راه ولایت است.

استاد دانشگاه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی ذیل آیه ۶۴ سوره مبارکه انفال" یا ای‌ها النبی حسبک الله و من اتبعک من المؤمنین)؛‌ای پیامبر، خداوند و مؤمنانی که از تو پیروی میکنند برای حمایت تو کافی است"، فرمایشی دارند مبنی بر اینکه "این حرف کوتاه انقلاب ماست. خلاصه‌ی جمهوری ما این است؛ خدا و مردم. سیاست نه شرقی و نه غربی ما بر روی این پایه استوار است؛ خدا و مردم. ما این دو عنصر شریف را که می‌توانند حرکت انقلاب اسلامی ما را روزبه‌روز گسترش و عمق بیشتری بدهند، نباید از دست بدهیم"، عنوان کرد:جمهوریت در حقیقت یک رکن مهم نظام اسلامیست که بر پایه و تحقق ارزش‌های الهی نیز هست یعنی بدون حضور مردم هیچ اراده الهی به طور کامل محقق نمی‌شود.

کاظمی در پایان یادآور شد:انقلاب اسلامی ایران افتخار دارد تا این مسئولیت سنگین را به دوش گرفته تا ان شاالله به دست صاحب اصلی خود حضرت حجت (عج) برساند.




ارسال نظرات